ایران و جهان

مهاجرت از مناطق روستایی به حاشیه شهرها چالش اساسی در کشور است

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان وحید قربانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی طرح‌های عمرانی شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان افزود: برخی از مشکلات عمرانی و فنی به صورت کلان مربوط به تمامی نقاط کشور است که این امر از نقص در قوانین نشات می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر برخی مشکلات در حوزه‌های فنی و عمرانی به دلیل اختلاف‌های منطقه‌ای و بین دستگاهی است که با هم اندیشی‌ها باید این رویه‌های نادرست رفع شود.
مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره اینکه ، سعی شود که مشکلات فنی و عمرانی منطقه‌ای به پایتخت کشانده نشود، گفت: نقش استانداری‌ها برای رفع مشکلات عمرانی و فنی بسیار برجسته است.
قربانی ادامه داد: رضایت اجتماعی از زندگی در استان‌های کشور باید از سوی دستگاه‌های اجرایی روزافزون و مستمر مورد توجه قرار گیرد
وی اضافه کرد: تمام اختیارهای قانونی برای رفع مشکلات مردم در بخش‌های مختلف برای جلوگیری از مهاجرت لحاظ شود و استانداری‌ها نقش محوری برای کاهش دغدغه های مردم دارند.
مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور افزود: ساز و کارهای قانونی در طرح ملی برای رضایت عمومی مورد توجه است و با دوری از رویکردهای جزیره‌ای می‌توان توسعه را برای استان‌های کشور به ارمغان آورد.
قربانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها براساس شناخت منطقه‌ای انجام شود و با ساز و کارهای کاربردی توسعه استان شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: تمرکزگرایی و بخشی‌نگریی از چالش‌های اساسی برای مدیریت طرح‌های مختلف است که این امر به عنوان سیاست‌گذاری اشتباه تلقی می شود.
مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: فرهنگ‌سازی برای اجرای قوانین ساختمان‌سازی در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و برخی از کارفرماها چندان به این مفاهیم توجه چندانی ندارند.

 

استان سمنان به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استان سمنان به عنوان کارگاه بزرگ عمرانی با ساخت جاده، بیمارستان، سد و طرح‌های شهری و روستایی تبدیل شده است.

منوچهر فخری هم گفت: شهرداری‌های فعالی در استان سمنان برای اجرای طرح‌های عمرانی پای کار هستند که با رهیافت‌های مهم برای توسعه منطقه تلاش می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: در بحث مسکن شاخص مهمی که باعث مشکلات می‌شود، ورود سازنده‌های غیرمتخصص در این حوزه است و هرفردی به خود اجازه می‌دهد که در امر ساخت واحد مسکونی نقش داشته باشد‌.
وی اضافه کرد: مصالح غیراستاندارد از مشکلات اساسی در امر خانه سازی است و ناظرین بدون مسئولیت هم در ساخت واحدهای مسکونی بی‌کیفیت نقش دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: در نظر نگرفتن عمر مفید ساختمان یک چالش اساسی در کشور است و بهتر است از قبل بروز مشکل باید تلاش شود که برای رفع نواقص در طرح های عمرانی اقدام کرد.
وی اضافه کرد: برای جذب فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران با تلاش شهرداری.ها و دیگر مسئولان اقدام شود و نباید اجازه داد که فعالان اقتصادی به جای سمنان در دیگر استانهای کشور سرمایع گذاری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: در تدوین طرح جامع و تفصیلی در بعضی موارد نظارت های دقیق انجام نمی شود که در بعضی موارد میزان پرونده کمیسیون پنج بیش از حد استاندارد است.
وی خاطر نشان کرد: بزرگترین عامل ساخت و ساز غیرمجاز در کشور ماده ۱۰۰ است چرا که این رویه نه تنها بازدارنده نیست، بلکه جهت دهنده است.
فخری افزود: درآمد شهرداری ها از محل ماده ۱۰۰ باید حذف شود و نباید شهرداران به درآمدهای از این دست تکیه کنند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

[ad_2]

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا