اخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان: خوزستان در صدر جریان معرفی اربعین و آئین‌های عاشورایی است

 

 

 

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز، «عبدالرضا سیفی» امروز (سه‌شنبه ۱۱ مرداد) در آئین رونمایی از پوستر سوگواره «یک جرعه عطش» به مناسبت ایام محرم، حساس‌ترین، پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مسائل در کشور را موضوع فرهنگ دانست و اظهار کرد: در حوزه اقتصاد و امنیت شاید بتوان با استفاده از قاعده و فرمول به نتیجه رسید اما در موضوع فرهنگ به دلیل تعدد سلیقه ممکن است، نتیجه مورد انتظار حاصل نشود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه سلیقه‌های متفاوت در مباحث فرهنگی کار در این حوزه را سخت‌تر می‌کند افزود: افزون بر فشارهایی که در خارج از مرزها دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، امنیت و نظامی علیه ایران اسلامی انجام می‌دهند در حوزه فرهنگ به صورت ویژه تمرکز کرده و وارد شده‌اند.

 

وی با اشاره به اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان اضافه کرد: با توجه به فعالیت‌های نظامی دشمن، جوانان این مرز و بوم با اقتدار در مقابل آنها ایستادند و دشمنان نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را تصرف کنند.

 

سیفی تصریح کرد: همچنین در حوزه امنیت کشور تلاش‌های بسیاری صورت گرفته به گونه‌ای که می‌توان گفت با توجه به ناامنی‌ کشورهای منطقه به لطف خدا ایران اسلامی سرافراز و با اقتدار ایستاده است.

 

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی توانسته است در برابر فشارهای وارد شده از سوی دشمنان موفق عمل کند.

 

وی ادامه داد: ایران اسلامی هرچه دارد به برکت خون سیدالشهدا (ع) است و در طول تاریخ به ویژه هشت سال دفاع مقدس حب اهل بیت (ع) و محبتی که نسبت به ائمه اطهار (ع) در رزمندگان وجود داشته سبب شد تا با وجود اینکه همه جهان در برابرمان قرار داشت اما موفق شدیم تا از خاک، ناموس و وطن خود دفاع کنیم.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: مفاهیمی که سیدالشهدا (ع) در آن دوران به وجود آورده امروز در کل جهان گسترش یافته است.

 

وی با بیان اینکه همه ما امروز در خدمت امام حسین (ع) هستیم ابراز کرد: امروز در قالب هنر می‌توان فعالیت‌های بسیاری داشت؛ همانگونه که اکنون سرود سلام فرمانده در اقصی نقاط جهان خوانده می‌شود.

 

سیفی در پایان یاد آور شد: خوزستان نسبت به سایر استان‌ها به دلایل مختلف در صدر جریان معرفی اربعین و آئین‌های عاشورایی است، چرا که این استان محل رشادت، شهادت و جوانمردی رادمردان بوده و نیز همه مردم محب اهل بیت‌ (ع) هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا