ایران و جهان

پیروزی حزب الله در سال ۲۰۰۰ پیروزی کل امت اسلامی بود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به تمجید از شهید حسین بدرالدین الحوثی پرداخت و گفت: ما هرچه از شیهد سید حسین بدرالدین الحوثی بگوییم باز هم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم. مرحله‌ای که ما در آن به سر می بریم دنباله مرحله‌ای است که شهید حسین بدر الدین الحوثی شروع کرد و ما همچنان با همان چالشها روبرو هستیم.

وی افزود: پیروزی حزب الله در سال ۲۰۰۰ بر دشمن صهیونیست پیروزی کل امت اسلامی بود و بر امت اسلامی تاثیرگذار بود و امید را در میان ملت‌ها زنده کرد. دشمنان متوجه اهمیت پیروزی شدند و به منظور جلوگیری از آن و تثبیت سیطره خود بر کشورهای امت اسلامی حرکت کردند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: دشمنان امت اسلامی تلاش کردند که مانع روانی و فرهنگی در برابر الگوی حزب الله که الگوی حالت مقاومت مردمی است که پیروزی ساز بوده و استقلال و آزادی به ارمغان می‌آورد، ایجاد کنند.

الحوثی گفت: آمریکاییها و صهیونیست‌ها می‌خواهند که امت ما در وضعیت شکننده و تسلیم شده باقی بماند و بستری باشد بر توطئه‌ها آنها و اینکه هیچ مانعی در برابر آنها وجود نداشته باشد. الگویی که حزب الله ارائه داد به عنوان نمونه مقاومت مردمی موفق و پیروزی به دنبال داشت، دشمنان را به خدشه وارد کردن به این الگو واداشت.

وی در ادامه افزود: دشمنان تلاش کردند که امت اسلامی را باالگوی دیگری که الگوی تکفیری و فتنه آمیز است، مرتبط سازند. دشمنان امت تلاش کردند که امت اسلامی را از طریق فتنه داخلی از هم بپاشند و دشمنی علیه آمریکا و دشمن اسرائیلی را به سوی داخل جهان اسلام سوق دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: از اهداف دشمن خدشه وارد کردن به وجهه اسلام به عنوان دین و وجه مسلمین به عنوان امت اسلامی است و اینکه جهاد به عنوان ابزاری برای آزادی بخشی و دفاع از امت را خدشه دار کنند.

وی گفت: تکفیری‌ها با همه تشکلات خود ابزار اصلی اجرای پروژه آمریکایی-غربی-اسرائیلی هستند مشابه آنچه در ۱۱ سپتامبر رخ داد. دشمنان خواستند که تکفیری‌ها پیشانی امت اسلامی باشند گویا که آنها از آن دفاع خواهند کرد.

الحوثی تاکید کرد: تکفیری‌ها الگوی مصنوع برای تحقق سیطره آمریکا هستند و طبق اهدافی که آمریکا برای آنها تعریف کرده است، حرکت می‌کنند. تکفیری‌ها طبق خواسته اسرائیل حرکت می‌کنند که مایل است که سمت و سوی دشمنی به داخل امت اسلامی کشیده شود و اسرائیل در امان بماند.

وی گفت: القاعده جنایاتی در ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن، کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر، کشورهای آفریقایی و اروپایی به غیر از رژیم صهیونیستی انجام داده است. تحرک تکفیری‌ها به موازات تحرک آمریکایی و غربی برای فریب ملت‌ها تحت عنوان مبارزه با تروریسم است.

الحوثی تاکید کرد: جهان اسلام خواهان دشمنی با تحرک تکفیری است. از اهداف پروژه غرب و آمریکاییها سلطه بر امت اسلامی و چنگ انداختن بر منابع آن و مسلمانان با کمترین هزینه است. طرح غزب همه امت اسلامی را نشانه گرفته است و استثنایی در کار نیست و اولویت‌ها و شیوه‌ها متقاوت است.

وی افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس از دست آمریکا در امان نخواهند بود اما فعلاً به تعویق افتاده است تا از آنها بهره کشی لازم به عمل آید تا دیگر کشورهای جهان اسلام هدف قرار گیرد. آمریکایی‌ها از برخورد نظامی با برخی کشورهای اسلامی خودداری کرده اما آنها را از حیث اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای هدف قرار می‌دهند.

در حال تکمیل..


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا