ایران و جهان

در پی درگذشت آیت الله یزدی مراجع وعلما پیام های تسلیتی صادر کردند


به گزارش خبرگزاری مهر، مراجع و علما و شخصیت‌های حوزوی و نهادهای مختلف با صدور پیام‌هایی جداگانه درگذشت نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

آیت الله نوری همدانی

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه آیت الله یزدی سراسر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام سپری نمود، گفت: مجاهدت‌های ایشان در خدمت امام راحل از آغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی با صراحت لهجه و شجاعت خاص موردتوجه همگان بود.

مدیر حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: آیت الله یزدی از مبارزان راه دشوار انقلاب اسلامی بود و در همه عرصه‌های مهم کشور، صادقانه ایفای نقش کرد و در همه این عرصه‌ها در موضع یک عالم دینی و سیاستمدار انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز منافع شخصی و جناحی نتوانست ایشان را از مسیر انقلاب، نظام و رهبری دور کند.

مدیرحوزه‌های علمیه گفت: خدمات بی نظیر آیت الله یزدی از آغاز نهضت اسلامی در حوزه‌های مختلف فراموش نشدنی و برای طلاب و فضلای حوزه درس آموز و الهام بخش است.

آیت الله اعرافی افزود: ایشان همواره پایبند به آرمان‌های اسلام و انقلاب بودند و همراه رهبری حرکت کردند و در بخش‌های مختلفی مؤثر بودند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در پیامی اعلام کرد: آیت الله یزدی در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی صبر و مجاهدت داشت و سخنرانی‌های پرشور و افشاگرانه ایشان در مناطقی که تبعید بودند منجر به حضور مردم در مبارزه با طاغوت و همراهی با نهضت امام خمینی می‌شد و در ذهن مردم و مبارزین نهضت اسلامی به‌عنوان نقطه‌ای درخشان ثبت‌شده است.

آیت الله شب زنده دار

آیت الله مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان هم در پیامی گفت: استقامت در راه انقلاب اسلامی و انجام وظایف با اخلاص تمام و بدون هراس در مسئولیت‌های محول شده ویژگی مهم ایشان بوده است.

استاندار قم

همچنین استاندار قم هم در پیامش گفت: آیت الله یزدی در مناصب مهم گوناگون اجرایی و انقلابی از جمله ریاست قوه قضائیه و مجلس خبرگان رهبری به ایفای نقش پرداخت و منشأ خدمات ماندگار در این عرصه‌ها بودند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا