ایران و جهان

فلسطین از بحر تا نهر متعلق به فلسطینیان است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز قدس گفت: فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و باید به این ملت برگردد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه یادآور شد: اسرائیل رژیمی نامشروع و غاصب و اشغالگر است و بقای آن مفهومی ندارد. کسانی که به فلسطین اشغالی آمده اند باید به کشورهایشان بازگردند. رژیم صهیونیستی در واقع جرثومه فساد است و هیچ مشروعیتی ندارد. رژیم صهیونیستی شر مطلق است.

سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: موضع حزب‌الله و علمای شیعی در برابر آرمان فلسطین، قدس و مقدسات اسلامی و رژیم صهیونیستی، موضع عقیدتی، ایمانی، انسانی و اخلاقی است. کسانی که تلاش می کنند این موضع ما در قبال فلسطین و مسأله فلسطین را تغییر دهند سخت در اشتباه هستند. نه تحریم، نه جنگ و نه اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی نمی تواند موضع حزب الله و مقاومت در قبال فلسطین را دستخوش تغییر سازد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود افزود: واقعیت آن است که آزادسازی فلسطین در وهله اول وظیفه خودِ فلسطینیان است اما این مسأله موجب ساقط شدن مسئولیت از روی دوش دیگر مسلمانان نمی شود. همگان در این زمینه وظیفه و مسئولیت دارند و باید به این مسئولیت عمل کنند.

وی همچنین اظهار داشت: هیچ فلسطینی و غیر فلسطینی حق ندارد بخشی از اراضی فلسطینیان را به صهیونیستها واگذار کند. علت هم کاملاً واضح است و آن، اینکه مقدسات فلسطین متعلق به تمامی امت اسلامی است. ما به ضرس قاطع تأکید داریم که تنها راه آزادسازی فلسطین و قدس اشغالی گزینه مقاومت است. تکیه بر هر گزینه دیگری غیر از گزینه مقاومت برای بازپس گیری حقوق تضییع‌شده فلسطینیان، تنها وقت تلف کردن است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تأکید کرد: نبرد برای آزادی قدس یک سال و دو سال و سه سال به طول نمی انجامد و ممکن است تا تحقق پیروزی مسیر طولانی در پیش باشد. در جریان این مسیر طولانی نباید هیچگونه نا امیدی و یأسی در صفوف مبارزان و مجاهدان ایجاد شود. ما به مقاومت مسلحانه برای آزادی اراضی اشغال شده فلسطینیان قائل هستیم.

سید حسن نصرالله همچنین تصریح کرد: حقوق تضییع شده فلسطینیان به مرور زمان از بین نخواهد رفت و این حقوق ساقط نخواهند شد. رژیم صهیونیستی حق و حقوق فلسطینیان را به یغما برده است و حتی اگر تمامی جهانیان این غارتگری را به رسمیت بشناسند ما آن را به رسمیت نخواهیم شناخت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ملت فلسطین در مسیر آزادسازی سرزمین خود مبارزه می کند. در ظاهر، این مبارزه چگونه به نظر می رسد؟ این مبارزه فلسطینیان در ظاهر مبارزه با سران رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم است اما در واقع، این مبارزه با ایالات متحده آمریکاست. 

سید حسن نصرالله در همین زمینه یادآور شد: نبرد اصلی و واقعی ما ایالات متحده آمریکا است. اما نقش رژیم صهیونیستی در این نبرد چیست؟ رژیم صهیونیستی در خط مقدم جبهه ای قرار دارد که رهبری آن با آمریکای ها است. این رژیم در جبهه مذکور از حمایت های تسلیحاتی، سیاسی و امنیتی آمریکا برخوردار است.

در حال تکمیل…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا