ایران و جهان

آمریکا به تجزیه سوریه افتخار میکند و مزارع گندم ما را به آتش کشید

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از سانا، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: سیاست‌های تحریم و تحمیل اقدامات اقتصادی اجباری یک جانبه، بخشی از سیاست‌های کور غرب محسوب می‌شود. این اقدامات روی دیگر سکه تروریسم است که خون سوری‌ها را بر زمین ریخت و دستاوردهای آنان را تخریب کرد.

الجعفری در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت که از طریق ویدئو برگزار شد، گفت: حمله به واحد پول ملی ملت سوریه وغذا و دارو و زندگی سوری‌ها و ایجاد موانعی در مسیر تلاش‌های مؤسسات دولت برای فراهم آوردن نیازهای اساسی و ارائه خدمات عمومی، دروغ پردازی‌های غرب در خصوص امور بشردوستانه را آشکار می‌سازد.

وی بیان کرد: عدم پاسخگویی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به خواسته‌های سازمان ملل و بین‌المللی برای پایان دادن به اقدامات اقتصادی و اجباری اعمال شده علیه ملت سوریه و اقدام آمریکا و اتحادیه اروپا در تمدید و تشدید این اقدامات همزمان با اجرای آنچه موسوم به قانون قیصر است، نشانگر بی اعتنایی آمریکا به قانون بین المللی و دستاوردهای بشریت است.

الجعفری گفت: اظهارات اخیر جیمز جفری یک اعتراف به مسئولیت مستقیم آمریکا در رنج مردم سوریه است. این اظهارات بار دیگر تاکید می‌کند که دولت آمریکا از طریق چشمان اسرائیل به منطقه نگاه می‌کند؛ دولت آمریکا از طریق چشمان اسرائیل به منطقه نگاه می‌کند چون خواسته‌های جفری همان خواسته‌های قدیمی اسرائیل هستند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بیان کرد: حفظ صلح و ثبات بین المللی با اصرار سه کشور غربی عضو دائم شورای امنیت در عدم نابودی داعش و اقدام آنها برای به حرکت درآوردن بقایای داعش در عراق و سوریه هر زمان که مصلحتشان ایجاب می‌کند، سازگار نیست. تروریست‌های داعشی که به دست ارتش سوریه افتاده اند اعتراف کرده اند که نظامیان اشغالگر آمریکایی آنها را در منطقه التنف آموزش داده اند و چند روز قبل هم محمد سعود از تروریست‌های داعشی اعتراف کرد که جاسوس دستگاه اطلاعاتی انگلیس بوده است چند روز قبل هم محمد سعود از تروریست‌های داعشی اعتراف کرد که جاسوس دستگاه اطلاعاتی انگلیس بوده است و سرویس جاسوسی انگلیس از وی خواسته است که از تأسیسات و مراکز نظامی سوریه و روسیه درسوریه اطلاعات جمع آوری کند.

وی اعلام کرد: سوریه دو هفته قبل از دولت‌های برخی از کشورها و در رأس آنان آمریکا و انگلستان و فرانسه و ترکیه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت شکایت کرد.

بشار الجعفری افزود: دولت‌های این کشورها طی ۹ سال گذشته از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و دست به دخالت نظامی مستقیم و اشغال بخش‌هایی از اراضی سوریه و ارتکاب جنایات و سرقت منابع طبیعی و آثار و محصولات کشاورزی زدند.

وی گفت: این اقدامات و نقض آشکار اصول قانون بین المللی و منشور سازمان ملل متحد ناسازگاری رفتار این دولت‌ها با اهداف منشور سازمان ملل را نشان می‌دهد.

الجعفری ادامه داد: این اقدامات یک تلاش آشکار برای دخالت خطرناک و مخرب در مسیر فرایند سیاسی که توسط فرستاده ویژه سازمان ملل تسهیل می‌شود، به شمار می‌رود. هدف این اقدامات تبدیل این مسیر از یک گفتگوی ملی سوری – سوری به رهبری و مالکیت سوری به شکلی از تحمیل اراده این کشورها بر سازمان ملل و وسیله‌ای برای تحمیل دیکته‌های برخی از کشورها است.

بشار الجعفری بیان کرد: سوریه از دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه کشورها را مجبور کنند تا از انجام هر اقدامی که منجر به تضعیف استقلال و مسیر روند سیاسی و گزینه‌های ملت سوریه و امنیت و ثبات سوریه می‌شود، دست بردارند.

وی افزود: سوریه از دبیر کل سازمان ملل خواست تا مقامات قانونی دبیرخانه را مأمور تدوین یک گزارش فوری در مورد سازگاری قوانین و تصمیمات آمریکا و اروپا متعلق به اعمال تحریم اقتصادی علیه ملت سوریه با منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت، کند.

آمریکا روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از میادین نفتی سوریه می دزد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: آمریکا روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از میدان‌های نفتی سوریه سرقت می‌کند، آمریکا همچنین اقدام به سرقت ۴۰۰ هزار تن پنبه و آتش زدن هزارها هکتار از مزارع گندم کرده و به تجزیه سوریه و تضعیف قیمت لیر سوریه افتخار و بخش از خاک سوریه را اشغال و از متحد ترکی خود نیز حمایت می‌کند. باوجود این همه، نماینده آمریکا از نگرانی دولت خود نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت زندگی شهروندان سوریه دم می‌زند. سوال این است که آیا این اسکیزوفرنی سیاسی است؟


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا