ایران و جهان

مخالفت بیروت با نقشه واشنگتن و تل آویو برای تضعیف حزب الله لبنان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که تلاش‌هایی در پشت پرده در شورای امنیت برای تغییر مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان رخ می‌دهد.

وی افزود: این تلاش‌ها علیه قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در خصوص لبنان است. لبنان به تمدید مأموریت نیروهای یونیفل و تقویت امنیت و صلح در منطقه پایبند است.

ناصیف حتی تصریح کرد: ما شاهد برنامه‌هایی از سوی اسرائیل و دیگران برای تضعیف نیروهای یونیفل هستیم.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا به تازگی برای راضی کردن اعضای شورای امنیت جهت بازنگری در مأموریت محول شده به نیروهای یونیفل تلاش می‌کند.

پیشتر، کیلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرده بود، لبنان بحران بی‌سابقه‌ای را می‌گذراند و باید مأموریت یونیفل تمدید شود.

روزنامه لبنانی “الاخبار” گزارش داد: آمریکا در حال تحرکاتی است تا با تغییر مأموریت و شرح وظایف نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، از آن‌ها علیه حزب‌الله استفاده کند. واشنگتن درصدد است یونیفل را به مجری دستورات کاخ سفید تبدیل کند، نه نیروی صلح‌بان بین‌المللی!

کرافت گفته بود، با نزدیک شدن به زمان تمدید مأموریت نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان در این تابستان شورای امنیت باید برای تضمین فعالیت این نیروها به عنوان قدرتی تأثیرگذار و مؤثر وارد عمل شود.

[ad_2]
منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا