ایران و جهان

اقتصاد آمریکا و اروپا در بحران کرونا سقوط شدیدی خواهند داشت


«برهان‌الدین داغ» عضو شورای مرکزی مسلمانان ساکن آلمان با اشاره به کانون جدید انتشار بیماری کرونا در اروپا یعنی دو کشور ایتالیا و اسپانیا به خبرنگار مهر گفت: اگر بخواهیم تعداد مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا را به نسبت جمعیت در نظر بگیریم شرایط دو کشور بلژیک و هلند بسیار وخیم‌تر است.

عضو شورای مرکزی مسلمانان ساکن آلمان ادامه داد: البته کشورهای اروپایی در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند به عنوان مثال آلمان با تمدید حالت قرنطینه به مدت نامعلوم اقدام به وضع مقررات سختگیرانه‌تری کرده است و فعالیت‌های اقتصادی را فقط برای مشاغلی که کالاهای اساسی در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند مجاز کرده است و نیز اقدام به اختصاص بسته حمایتی چهارصد میلیارد دلاری کرده است.

برهان‌الدین داغ، کارشناس رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما با اشاره به رفتارهای پوپولیستی ترامپ و صحبت‌های متناقض وی در کنفرانس‌های مطبوعاتی گفت: ترامپ یک روز در مقابل دوربین‌های تلویزیونی با تمسخر در رابطه با کرونا صحبت می‌کند و روزی دیگر از از کمبود اقلام پزشکی و مشکلات نظام سلامت و پزشکی آمریکا سخن می‌گوید.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: با توجه به کاهش سطح معنویات و عدم توجه به امور دینی در جوامع مختلف اروپایی و آمریکایی به نظر می‌رسد بیماری کرونا و موارد مشابه دیگر به شدت عامل تخریب امنیت اجتماعی در این جوامع شود.

برهان‌الدین داغ در پایان بیان کرد: در صورت سقوط اقتصاد آمریکا و افزایش بیکاری و قحطی در زمینه‌های مختلف شاهد بروز فاجعه‌ای بزرگ در جامعه آمریکا خواهیم بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا