اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

خبرخوش : آزادی ۳۰ زندانی زن از ندامتگاه زنان اهواز همزمان با روزمادر

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ حجت الاسلام والمسلمین دکتر صادق مرادی که همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همراه علی افتخاری معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان و دبیر ستاد کاهش چمعیت کیفری استان، در مجتمع ندامتگاهی سپیدار اهواز حضور یافت و از نزدیک با برخی از زندانیان دیدار کرد.

 

در این بازدید، زندانیان مشکلات و درخواست های قضائی خود را بیان کردند که دستورات مقتضی در خصوص آن صادر شد و شرایط آزادی ۳۰ نفر آنان فراهم شد.

 

این اقدام از طریق پرداخت تسهیلات قضایی، اعطای امتیازات آئین نامه ای به زندانیان واجد شرایط، کمک های ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان و سایر تمهیدات قضایی و پس از طی روند اداری، طی هفته جاری از زندان آزاد و به کانون خانواده بازمی گردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرادی در ادامه این بازدید در جشن میلاد کوثر مجتمع اندرزگاهی کوثر نیز حضور یافت.

 

وی در این مراسم با بیان اینکه کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری از اولویت‌های مهم ترسیمی رئیس قوه قضاییه است، گفت: هم اکنون شاهد حضور مؤثر آیت ا… رئیسی در استان ها و بازدید ایشان از زندان ها هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرادی افزود: ایشان در بازدید اخیر خود که از زندان زنان قرچک تهران داشتند، مجددا سیاست های ساماندهی وضعیت زندانیان، کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و استفاده مناسب از تاسیسات قضایی در این راستا را مورد تاکید قرار داده اند.

 

وی تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری به عنوان یکی از سیاست های مهم دستگاه قضائی کشور از خواست های عالی نظام است و همه دستگاه قضا باید با اراده راسخ در راستای تحقق آن همسو با ارتقای امنیت و آسایش مردم گام بردارند.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: اعتقاد ما این است که جای بانوان در زندان نیست لذا ما به عنوان متولیان نظام قضایی اعتقاد و باور داریم که باید اعمال مجازات زندان برای زنان در روند رسیدگی به مجازات ها به حداقل و کمترین نرخ برسد و انتخاب و گزینه آخر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرادی همچنین در بازدید از مجموعه های اشتغال زندانیان زن، خطاب به آنان گفت: مهم این است که مدت زمانی که در زندان هستید از فرصت استفاده و برای تکمیل کاستی های تربیتی و مهارت های مفید زندگی تلاش کنید و از این مهارت ها پس از آزادی از زندان بهره مند شوید.

 

وی با بیان این که زنان الگوی بشریت هستند و مصداق بارز آن در جامعه اسلامی ما حضرت زهرا (س) است، اظهار کرد: دین اسلام زن را محور کانون خانواده و تربیت انسان ها می داند لذا امیدواریم تا با تلاش اداره کل زندان های استان بتوان در باز تربیتی زنانی که به خطا رفته اند، اقدامات موثر را انجام داد.

 

در پایان این مراسم، تعداد ۳۰ نفر از زندانیان زن فعال در عرصه‌های فرهنگی- قرآنی، نماز و حرفه‌آموزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا