ایران و جهان

جوانان و نوجوانان طلایه‌داران محرم هستند

[ad_1]

ناصر جان‌شکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجن با اشاره به اهمیت ایام محرم، گفت: محرم در قلب ما جای گرفته و هر کسی به امام حسین(ع) ارادت خاصی دارد، عشق به ایشان از کودکی در دل و جان هر کدام از ما ریشه دوانده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن با تاکید به فهم و شعور حسینی، خاطرنشان کرد: ایام محرم مختص به گریه و عزاداری نباشد باید به محرم و اتفاقات آن خوب نگاه کرد و فلسفه‌ی شعور حسینی را به خوبی درک نمود و از زندگی عزتمند امام حسین(ع) عبرت گرفت.
 
جان‌شکر ادامه داد: در بحث محرم شروع کار با تشکیل هیئت هنرمندان عاشورایی توسط جمعی از جوانان بود که در خود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این هیئت کار خود را آغاز کرد و در کنار آن با هیئت‌های دیگر هماهنگی به وجود آمد و تاکید ما در این هیئت بر حضور جوانان بود.

وی با اشاره به اهمیت سپردن کار به دست جوانان، بیان کرد: سعی بر این بوده جوانان و حتی کودکان هیئتی جداگانه داشته و امور کار را به دست گرفته، اینگونه احترام و سپردن کار به دست آنها موجب عمیق‌تر شدن ارتباط آنها با محرم و امام حسین(ع) است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بروجن افزود: به جوانان و کودکان در هیئت امام حسین(ع)  بیشتر بها داده شود و اداره‌ی هیئت‌ها را به دست آنها بسپاریم چرا که آنها طلایه‌داران محرم هستند.

جان‌شکر در پایان با اشاره به تاثیر تعزیه خوانی، گفت: قریب به ۴۵۰ برنامه‌ی تعزیه خوانی در کل شهرستان بروجن برنامه‌ریزی شده است و لباس و تجهیزات  اهمیت ویژه‌ای دارد و این مهم است که امام حسین(ع) را به مردم عزتمند و با شکوه نشان دهیم، نمایش تعزیه‌خوانی باید به درستی و با دقت برگزار شود.

انتهای پیام/۳۳۳۹/م

[ad_2]
منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا