ایران و جهان

حل مشکلات ترافیکی و زیست محیطی واجب شرعی پژوهشگران است

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قمی پیش از ظهر جمعه در آئین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فناوری های نوین شهری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت جوانان برای حل مشکلات جامعه امری ضروری است، اظهار داشت: باید مردم و مسئولان را به سمتی ببریم که با استفاده از ظرفیت علم و فناوری مشکلات جامعه را برطرف سازند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت علم و فناوری برای پیشرفت و توسعه کشور و همچنین حل مشکلات موجود گام برداریم، اضافه کرد: برای این امر استفاده از ظرفیت کشورهای حضور یافته در این جشنواره امری مهم است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب رفع نیازهای مردم و حل چالش های موجود در کشور را همچون نماز و روزه واجب دانست و گفت: بر پژوهشگران و دانشمندان واجب شرعی است که مشکلات ترافیکی و زیست محیطی را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از به ثمرنشستن انقلاب و فعالیت ها و تحرکات پیش از آن رسانه های مخالف به نکاتی همچون حاشیه راندن پژوهشگران، زنان و اقلیت های دینی اشاره می کردند، افزود: امروز که این نظرات را بازبینی می کنیم به این نتیجه می رسیم که همان افراد و دولت ها دانشمندان ما را ترور و تلاش می کنند ما را از دستیابی به تکنولوژی هایتک همچون بایو و نانو جلوگیری بازدارند تا ما همچنان محتاج خودشان باشیم.

حجت الاسلام قمی با اشاره به پیشرفت علم و فناوری و همچنین توسعه فضاهای علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران تعداد دانشگاه ها و ظرفیت های موجود چندین برابر شده است.

فناوری می تواند فرهنگساز باشد

وی اهمیت استان اصفهان را به جامعیت این استان دانست و گفت: این استان در هنر، فرهنگ، دیانت و بینش سیاسی و در خط رهبری بودن در گام نخست بوده است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب تعداد شهدا، مراکز دانشگاهی، دانشمندان و… را معرف اصفهان اعلام کرد و ابراز داشت: ارزش این استان بسیار زیاد است و نباید از این ظرفیت غافل باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است پیوست علمی برای همه طرح ها امری ضروری است،  اضافه کرد: در عین حال که صنایع پیش می روند صنعت فرهنگسازی نیز نباید متوقف شود و باید توجه داشته باشیم که فناوری می تواند، فرهنگساز باشد.

[ad_2]
منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا