ایران و جهان

برنامه ۵ ساله رسانه ملی به زودی تقدیم رهبری می شود

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با سفر علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی به سمنان از ۴۰ طرح فنی، عمرانی و رسانه ای در صدا و سیمای مرکز سمنان بهره برداری شد. این طرح ها که با  هدف افزایش پوشش دیجیتال در مناطق مختلف استان و افزایش کیفیت انتقال صدا و تصویر اجرا شده است چهارشنبه ۲۵ مرداد با حضور دارابی و محمدرضا خباز استاندار سمنان در صدا و سیمای مرکز سمنان افتتاح شدند.

معاون امور استان های رسانه ملی در آیین ٢۴ ساعته شدن شبکه استانی و افتتاح ۴٠ پروژه فنی صدا و سیمای استان سمنان، همکاری و همراهی با دولت دوازدهم و شوراهای اسلامی جدید را از سیاست های رسانه ملی بیان کرد و گفت: در کنار انعکاس دستاوردها و برنامه های دولت از شبکه های سراسری و استانی، خواسته ها و افکار عمومی نیز به طور منصفانه از این رسانه به مسئولان منتقل می شود.

دارابی افزود: شبکه ایران کالا با هدف حمایت از تولید و اشتغال داخلی و رونق کسب و کار به زودی بطور رسمی راه اندازی می شود.

وی اظهار کرد: این شبکه برای حمایت از اقتصاد ملی بخصوص صاحبان سرمایه های خرد راه اندازی شده و در بخش های زیادی بطور رایگان تولیدات داخلی را معرفی می کند.

معاون امور استان ها همچنین از تشکیل ستاد ویژه چهل سالگی انقلاب برای انعکاس دستاوردهای نظام در رسانه ملی خبر داد و بیان کرد: ویژه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل مستند، نمایش و فیلم و سریال در شبکه های سراسری و استانی تولید و در ایام دهه فجر پخش می شود.

دارابی با اشاره به تدوین نهایی برنامه پنج ساله رسانه ملی بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: رییس سازمان صدا و سیما به زودی این برنامه را به معظم له تقدیم می کند.

وی با بیان اینکه نقد به معنای سیاه نمایی نیست و هرگونه مچ گیری در صدا و سیما ممنوع است، گفت: نقد در رسانه ملی با هدف اصلاح امور و کمک برای رفع عیوب است و از هرگونه نقد منصفانه حمایت می شود.

محمدمنتظر حجت مدیرکل مرکز سمنان در این مراسم افتتاحیه گفت: پوشش تلویزیونی دیجیتال TS۳ شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار و پوشش تلویزیون شهری و روستایی شبکه های دیجیتال DVB-T در ۱۱ ایستگاه استان، بازسازی تاسیسات ۳ ایستگاه پر قدرت تلویزیونی و ۶ ایستگاه متوسط در سطح استان، بازسازی استودیوی پخش رادیو و نودال دیجیتال مرکز و راه اندازی سرورها و استوریج های صدا و سیمای مرکز سمنان از مهمترین طرح هایی است که با حضور  معاون رسانه ملی و استاندار سمنان به بهره برداری رسید.

محمدمنتظر حجت هزینه اجرای این طرح ها را بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از این اعتبار از محل منابع ملی و مابقی از محل منابع استانی تامین شده است.

با بهره برداری از این طرح ها علاوه بر افزایش کیفیت تولید و پخش صدا و تصویر ، پوشش دیجیتال برنامه های رادیویی و تلویزیونی در استان سمنان به ۸۷ درصد پوشش جمعیتی می رسد.

[ad_2]
منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا