اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دودسته‌بندی نشدهستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان خبر داد: فعالیت ۳ هزار گروه جهادی در خوزستان

به گزارش خبرنگار خوز۲۴ از استان خوزستان، سید اسلام موسوی، شامگاه پنج‌شنبه (۲۵ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و شکوه هجرت در اهواز، اظهار کرد: بعد از انحلال جهاد سازندگی و ادغام آن با وزارت کشاورزی، مقام معظم رهبری دستور تشکیل بسیج سازندگی را در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ دادند و از آن زمان جهادگران اقدامات بسیار خوبی در عرصه محرومیت‌زدایی ارائه داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان، با بیان اینکه بسیج سازندگی ۲ قرارگاه تشکیل داده که یکی قرارگاه محرومیت‌زدایی و دیگری قرارگاه اقتصاد مقاومتی است، افزود: آبرسانی به روستاها، آسفالت راه‌های روستایی، ساخت خانه برای مددجویان کمیته امداد و … از جمله اقدامات بسیج سازندگی در قرارگاه محرومیت‌زدایی است.

وی اضافه کرد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز با اعطای وام‌های کم‌بهره و هفت ساله تا سقف ۱۵۰ میلیون از تولیدات خانگی حمایت کردیم و با این اقدام در ایجاد اشتغال و اقتصاد گام برداشتیم؛ بعد از اعطای وام نسبت به آموزش متقاضیان و دریافت مجوز فعالیت آنها نیز خدماتی ارائه داده‌ایم.

موسوی، از فعالیت سه هزار گروه جهادی ۱۵ تا ۲۵ نفره در استان خبر داد و تصریح کرد: یکی از درخواست‌های ما این است که با حذف نقش پیمانکاران، کارها را به گروه‌های جهادی بدهند تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها،  گروه‌های جهادی متخصص را در عرصه‌های گوناگون وارد عمل کنیم.

گفتنی است نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور ۳۴۰ غرفه از کار آفرینان خوزستان و ۱۶ استان دیگر و با حضور استاندار، جانشین فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان و مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج ) خوزستان . مسئول بسیج رسانه سپاه ولی عصر (عج ) خوزستان و عموم مردم، کارآفرینان و جهادگران در محل نمایشگاه بین المللی اهواز ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ افتتاح گردید.

این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز برقرار است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا