ایران و جهان

هدف گذاری‌ها برای به توازن رساندن نرخ بیکاری کرمانشاه انجام شد


به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسئله اشتغال به عنوان مهمترین مساله و دغدغه دولت سیزدهم از روز اول روی کار آمدن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم ایجاد سالانه یک میلیون شغل در طول چهار سال بوده که امروز با گذشت یک سال از عمر این دولت تاکنون بیشتر از یک میلیون شغل ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر خلاف نقدهای انجام شده‌ای که به وعده‌های حوزه اشتغالزایی از سوی برخی افراد که به دلیل نداشتن اطلاعات صورت گرفته، گفت: میزان اشتغال‌زایی و برنامه‌های مربوطه جز دستاوردهایی است که با بررسی‌های لازم قابل اجرا است.

مرتضوی به راه اندازی سامانه رصد در تمامی دستگاه‌های مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: راه اندازی این سامانه به شناسایی موقعیت‌های اشتغال در هر بخش و منطقه کمک خواهد کرد و آمادگی ارائه آمار اشتغال‌های ایجاد شده را نیز از طریق سامانه رصد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: راستی آزمایی آمار اشتغال در شیوه نخست به صورت تصادفی، تلفنی و پیامکی، در شیوه دوم گزارش‌های ارائه شده از مرکز آمار ایران و در شیوه سوم آمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی است.

مرتضوی ادامه داد: در شیوه دوم و گزارش حاصل از مرکز آمار ایران موید ایجاد یک میلیون شغل در کشور با احتساب میزان بازنشستگی و کاهش نیروی بیکاری را شاهد هستیم و پس از آن در مرحله سوم نیز با بررسی آمار جدید بیمه شدگان ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را می‌توان دریافت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هدف گذاری‌های لازم جهت رساندن نرخ بیکاری کرمانشاه به متوسط کشوری انجام شده، گفت: مسئله بیکاری به عنوان معضل اصلی در استان کرمانشاه دغدغه‌ای است که برنامه‌های لازم با همکاری دستگاه‌های مربوطه و استانداری این استان مورد توجه قرار گرفته و در پی کاهش نرخ بیکاری و نزدیک کردن آن به نرخ متوسط کشوری خواهیم بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا