ایران و جهان

نگران کمبود بودجه دارو و تجهیزات پزشکی هستیم


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، بهرام عین اللهی، پس از حضور در نشست روز یکشنبه ۹ بهمن کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: نشست امروز کمیسیون برای استیضاح بنده با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح برگزار شد؛ وزارت بهداشت وزارتخانه ای است که باید سلامت مردم را تامین کند و حجم کار ما بسیار زیاد است و مراکز متعدد درمانی بسیاری از جمله نزدیک به ۱۱۰۰ بیمارستان و همچنین ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم و باید پاسخگوی حجم بالای کار باشیم.

وی افزود: تا زمانی می توانم به عنوان وزیر بهداشت کار کنم که مجلس شورای اسلامی من را تایید کند و در حین کار ممکن است مسائل و سوالاتی از طرف نمایندگان مطرح شود که باید به آنها توجه کرد؛ خوشبختانه با مجلس انقلابی سروکار داریم که به نحو احسن مطالب را به ما منعکس می کنند. در نشست امروز نمایندگان متقاضی استیضاح مسائلی را مطرح و ما هم اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف را تبیین کردیم.

عین اللهی ادامه داد: جلسه استیضاح ۲ ساعت طول کشید و پاسخ هایی را دادیم که به نظر می رسد قانع کننده بود و امیدواریم بتوان با کمک مجلس به خوبی به مردم خدمت رسانی کرد.

وزیر بهداشت در مورد اعتبارات حوزه سلامت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و حمایت های مجلس، گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت پیش بینی شده البته عمده اعتبارات ما صرف پرداخت حقوق پرسنل می شود؛ در واقع ۶۰۰ هزار نیرو در حوزه های مختلف داریم و نگرانی ما بیشتر در حوزه دارو و تجهیزات است که متاسفانه بودجه پیش بینی شده کافی نیست و به درستی پیش بینی نشده و نگران این موضوع هستیم و امیدواریم این موضوع واقعی دیده شود و در کمیسیون تلفیق بتوان به بودجه واقعی دست یابیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا