ایران و جهان

سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت خود را تعلیق کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت خود را تعلیق کرد. در این ارتباط، «خلف خلف اف»، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های دیپلماتیک سفارت را به طور کامل تعلیق کرده ایم، افزود: «پنج کارمند سفارت برای حفاظت از ساختمان و اموال سفارت در تهران اقامت دارند.» او توضیح داد: «اما آنها هیچ فعالیت دیپلماتیکی نخواهند داشت.»

به گفته این مقام ارشد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، اما سرکنسولگری آذربایجان در تبریز به طور معمول به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در همین ارتباط نیز گزارش شده است که یک فروند هواپیما به همراه پرسنل تخلیه شده سفارت جمهوری آذربایجان در تهران عصر یکشنبه در باکو به زمین نشست.

پیش از این، خبرگزاری رویترز مدعی شده بود که دو روز پس از حادثه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان، این کشور از روز یکشنبه کارکنان سفارت و اعضای خانواده آنها را از ایران خارج خواهد کرد. رویترز این ادعا را به نقل از وزیر خارجه جمهوری آذربایجان منتشر کرده بود.

صبح روز جمعه هفتم بهمن ماه فردی مسلح با ورود به ساختمان سفارت جمهوری آذربایجان، به سمت کارکنان این سفارت شلیک کرد که در پی آن یک نفر کشته و دو نفر نیز زخمی شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت شدید این اقدام مسلحانه و بیان تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت، دولت و ملت آذربایجان، گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند و تحت بازجویی قرار دارد.

به گفته کنعانی «نتیجه بررسی‌های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذی‌ربط حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز ساعاتی پس از این حادثه با حضور در بیمارستان شهدای تجریش تهران ضمن عیادت از مجروحین حادثه امروز سفارت جمهوری آذربایجان اعلام کرد «حادثه سفارت آذربایجان، عملیات تروریستی و سازمان‌دهی شده نیست.»


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا