ایران و جهان

نیاز امروز جامعه درباره همدلی و اتحاد را باید از قرآن استخراج کرد


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع روسای ادارات امور قرآنی کشور در سازمان دارالقرآن الکریم، با اشاره به ارتباط بیش از ۱۲ ساله با رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: اقای تقی‌زاده را به اخلاق و توانمندی می‌شناسم. به همین دلیل در سازمان دارالقرآن الکریم حضور دارند تا خادم قرآن باشند.

وی با بیان اینکه با حضور آقای تقی زاده منتظر حضور پرقدرت سازمان دارالقرآن هستیم، افزود: ما باید پیشکسوتان قرآنی را جدی بگیریم و از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم. امیدوارم کار قرآنی قدرتمندی تجربه کنیم و در این مسیر ثابت قدم باشیم.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه در این مقطع امید داریم قرآن برای حل گره‌های روحی، معرفتی و فکری به داد ما برسد، گفت: زحماتی کشیده شده باید با جدیت دنبال و به جهاد تبیین توجه شود. تاکید رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین با تعابیری مثل فریضه و تکلیف با قید فوری و ضروری و اجتناب ناپذیر نشان از اهمیت آن دارد.

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن منبع تبیین حقایق معرفتی است و باید ویژه به جهاد تبیین بپردازد، ادامه داد: اتحاد و همدلی که نیاز امروز جامعه است باید از دل قرآن استخراج کرد و این سازمان باید پرچمدار تبیین آن باشد و در ترویج آن هم کمک کند.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم جامعه باور دارند قرآن کلام وحی است و می‌تواند گره‌گشا باشد، گفت: برای بهره‌مندی جامعه از حلاوت قرآن کریم باید کار شود. همه مجموعه‌ها باید به جهاد تبیین بپردازند. یک دبیر فرصت زیادی برای تبیین حق و آیات الهی به دانش آموز دارد البته اگر دربسته به قرآن باشد.

وی با بیان اینکه همه مجموعه‌های حاکمیتی و مردمی که کار قرآنی می‌کنند درصدی از جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهند، ادامه داد: برخی هستند مقاومتی در رابطه با فهم قرآن ندارند، اما ما نتوانستیم حلاوت کلام الهی را به آن‌ها بچشانیم‌. بنابراین باید نعمت قرآن را فراگیر کنیم و با تلاش جوانانی در این مسیر فعالیت دارند، کار را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در استان‌ها ما به دلایل محدودیت های سازمان اداری و استخدامی معاونت قرآن نداریم، تصریح کرد: پیگیر بودم تا این روند اصلاح شود. حتی پیشنهاد دادم بخش قرآنی که در سازمان تبلیغات اسلامی داریم، مجزا شود که پذیرفته نشد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی فقط در راهبری کلان می‌تواند مدیریت کند، گفت: پاسخگویی دراین رابطه نیز نه در برنامه و جزئیات، بلکه در نگاه کلان است. نهاد نظارتی بر سازمان دارالقرآن در لایه ملی وجود دارد و در لایه استانی هم اگر معاون فرهنگی داریم، او باید به امور فرهنگی مسلط باشد اما باید توجه شود که فعالیت قرآنی به صورت مجزا و جداگانه از معاونت فرهنگی دیده شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به اهمیت جدی گرفتن فعالیت فرهنگی اشاره کرد و افزود: اصل اینکه ما قرآن را جدی گرفتیم و به حضرت آقا هم این‌موضوع را عرض کردیم، منظور جدی گرفتن آن توسط خود من نبوده است، بلکه یک لشکر و یگان فعال در این مجموعه در این رابطه جدی هستند من هم این امر را به رهبر معظم انقلاب منتقل کردم.

وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند می‌دانم شما خیلی زحمت می‌کشید، اما باید بیشتر زحمت بکشید و بدانید کار سنگینی بر دوش ماست. بر همین اساس باید تلاش بیش‌تری برای تحقق فعالیت‌ها و تبیین و ترویج امور دینی و قرآنی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اهتمام به محتوا و مساله بانوان و نوجوانان باید مورد توجه قرار گیرد، به دغدغه برخی روسای ادارات امور قرآنی استان‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات نبود بودجه به ویژه در حوزه عمرانی است. جزییات بودجه عمرانی را ما هم پیگیر هستیم و از شما نیز می‌خواهیم به نمایندگان مجلس در استان خود این موضوع را منتقل کنید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات مالی وجود دارد اما ما اهتمام داریم تا با افزایش برنامه‌های قرآنی، از ظرفیت دستگاه‌ها و شرکت‌ها نیز استفاده کنیم، تصریح کرد: در کشور ظرفیت‌های خوبی برای قرآن دیده شده است که باید ار آن بهره گرفت. از نیروهای قرآنی مدیران این عرصه هم می‌خواهیم جهادی عمل کنند و بدانند که هجمه سنگینی را در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی شاهد هستیم که باید بیشتر برای مبارزه با آن تلاش کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا