ایران و جهان

عربستان و مصر اهانت به قرآن در سوئد را محکوم کردند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه عربستان سعودی اجازه مقامات سوئد به یکی از افراط گرایان برای آتش زدن قرآن مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه عربستان در این بیانیه بر موضع ثابت ریاض در اهمیت ترویج همزیستی و کنار نهادن نفرت و افراط گرایی تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه مصر نیز با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و نسبت به خطرات ترویج چنین اقداماتی که اهانت به ادیان است و موجب دامن زدن به نفرت و خشونت می‌شود، هشدار داد.

وزارت خارجه مصر همچنین از این اقدام به عنوان اقدامی ننگین یاد کرد که احساسات صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان را جریحه دار کرده است.

گفتنی است هفته گذشته مقامات سوئدی به یکی از شخصیت‌های راستگرای افراطی دانمارکی اجازه دادند که در استکهلم (پایتخت سوئد) نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش بکشد. دادستانی کل سوئد نیز از بررسی و گشودن پرونده تحقیقاتی در این باره خودداری کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی را که این بار در سوئد رخ داد، قویاً محکوم کرد.

کنعانی افزود: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا