ایران و جهان

سراج‌الدین حقانی: ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان دائمی نیست


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، سراج‌ الدین حقانی وزیر کشور دولت موقت طالبان در افغانستان با مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه دیدار و رایزنی کرد.

وزیر کشور دولت موقت طالبان در افغانستان در این دیدار گفت که محرومیت آموزش و کار زنان دایمی نیست، بلکه در نظام آموزشی طالبان تفاوت دیدگاه‌ ها است که آن هم حل و فصل خواهد شد.

در این دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز بر کار و آموزش زنان تأکید کرد.

مارتین گریفیتس در این دیدار افزود: ما باید عملکردهای یکدیگر را بیش از پیش مورد انتقاد قرار ندهیم، زیرا انتقادات بیش از حد راه‌ های تفاهم را خواهد بست؛ اما باید هر چه زودتر مشکل آموزش زنان برطرف شود.

این مقام ارشد طالبان تاکید کرد که افغانستان نزدیک به نیم قرن را در جنگ سپری کرده و تعلیم و تحصیل نیاز اساسی جامعه‌ این کشور است.

گفتنی است که عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد دولت موقت طالبان ۲۴ دسامبر اعلام کرد که استخدام زنان در سازمان‌های محلی و بین المللی مردم نهاد در افغانستان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

وزارت تحصیلات عالی طالبان نیز ۲۰ دسامبر طی نامه‌ای به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان دستور داد که زنان این کشور «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را نخواهند داشت.

پس از این رویداد، هماهنگ‌ کننده کمک‌ های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در صورت ممنوعیت اشتغال زنان افغان، دست افغانستان از کمک‌های سازمان ملل کوتاه خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا