ایران و جهان

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس/ تهیه طرحی برای اقدام متقابل با اروپا


به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال‌زاده در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه دوم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز، گفت: دستورکار این جلسه بررسی اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی و نهادهای اروپایی در موضوعات و مسائل داخلی ایران بود.

وی متذکر شد: این اولین بار نیست که ما این سیگنال های منفی را از کشورهای اروپایی دریافت می کنیم. آخرین اقدامات آنها در اغتشاشات اخیر و در فتنه ۱۴۰۱ هرگز از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و اقدام اخیری که پارلمان اروپا در یک قطعنامه غیرحقوقی و غیرالزام آور اما به شدت سیاسی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان ملت در این نهاد مردمی صادر کرد، موجب شد در روزهای گذشته همکاران من در مجلس مواضع مختلفی را داشته باشند و امروز نیز در جلسه غیرعلنی با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر امور خارجه به این موضوع پرداختیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه فرمانده کل سپاه و وزیر امور خارجه گزارش خود را از آنچه در میدان عمل در حال اتفاق است و اقدامات بعدی که احتمالا در شورای اروپا و اتحادیه اروپا باید منتظر آن باشیم، ارائه کردند. همچنین از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و اقدامات متقابلی که دستگاه های ما و نهادهای انقلابی ما برای آن آمادگی دارند نیز گزارشی ارائه شد. تعدادی از نمایندگان نیز مطالب خود را در این جلسه مطرح و حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.

جلال‌زاده بیان کرد: گزارش وزارت خارجه نیز از پیش بینی ها و اقدامات پیشگیرانه ای که قرار است انجام شود، به اطلاع نمایندگان رسید. انتظارات ما از دستگاه دیپلماسی بسیار بالاست و نمایندگان انتظار دارند وزارت امور خارجه با ابتکار عمل بیشتری در صحنه سیاست خارجی و پاسخ دهی به اتهامات و اقدامات مداخله جویانه اروپایی ها حاضر شود.

وی تاکید کرد: ما باید در اقدامات خود مخابره پیام اقتدار جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی ایران را به رقبا و دشمنان برسانیم و با یک اجماع داخلی همراه باشد. اقداماتی در مجلس از جمله تهیه طرح اقدام متقابل با بیانیه یا هر اقدام دیگری کشورهای اروپایی در حال انجام است. مردم بدانند نمایندگان پشتیبان منافع ملی و نهادهای انقلابی هستند و ذره ای از منافع ملی و حقوق ملت ایران کوتاه نخواهند آمد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره طرح مقابله با اقدامات اروپا، گفت: ما دیروز یک جلسه فشرده چند ساعته در محل کمیسیون امنیت ملی و با حضور دستگاه های دخیل در طرح برگزار کردیم و پیش نویس طرحی تهیه شد و امیدواریم امروز این طرح در صحن کمیسیون امنیت ملی به رأی گذاشته شود. این طرح در اولین فرصت در مجلس اعلام وصول خواهد شد و در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا