ایران و جهان

آلمان: جدا شدن اقتصاد ما از بازار چین به نفع برلین نیست


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کریستین لیندنرم، وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که برلین باید به تدریج وابستگی خود به چین را کاهش دهد، زیرا جدا شدن ناگهانی آلمان از بازار چین به هزینه‌های شغلی متعدد در بزرگترین اقتصاد اروپا منجر می‌شود.

براساس این گزارش، آلمان در حال کار بر روی یک استراتژی جدید در برابر چین است که نگاهی هوشیارتر به روابط دارد و هدف آن کاهش وابستگی به این کشور ابرقدرت اقتصادی آسیا است که از سال ۲۰۱۶ بزرگترین شریک تجاری آلمان بوده است.

روزنامه آلمانی زبان «ولت آم زونتاگ» به نقل از لیندنر گفت: جدا کردن اقتصاد ما از بازار چین به نفع مشاغل در آلمان نیست.

این مقام اقتصادی ارشد دولت آلمان همچنین گفت که به تدریج علاوه بر چین، لازم است تا سایر مناطق و بازارهای جهان برای تجارت آلمان در سال‌ها و دهه‌های آینده اهمیت پیدا کنند.

اظهارات این مقام اقتصادی دولت آلمان در حالی بیان شده که پیش از این، برخی منابع اعلام کرده بودند که وزارت خارجه آلمان قصد دارد قوانین سختگیرانه ای را در قبال شرکت‌های طرف تعامل با چین اعمال کند. بر اساس پیش نویس سند محرمانه‌ای که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، وزارت خارجه آلمان شرکت‌های طرف تعامل با چین را مجبور به افشای اطلاعات بیشتر خواهد کرد تا از اطریق فشار اقتصادی به برخی اهداف سیاسی دست یابد.

گفته شده اقدامات پیشنهادی تازه بخشی از یک استراتژی تجاری جدید آلمان در قبال چین است که پیش از این از سوی دولت «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان ارائه شده است. اقداماتی که با هدف کاهش وابستگی آلمان به ابرقدرت اقتصادی آسیا دنبال می‌شود.

در بخشی از این سند با اشاره به صنایع شیمیایی و خودرو آمده است: هدف تغییر ساختار تشویقی برای شرکت‌های آلمانی با کمک گرفتن از ابزارهای اقتصاد بازار است تا کاهش وابستگی برای این شرکت‌ها جذاب‌تر می‌شود. هدف ما این است که شرکت‌هایی را که به خاص در معرض ارتباط با چین هستند، را ملزم کنیم تا تحولات و ارقام مرتبط با چین را مشخص و خلاصه بندی کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا