ایران و جهان

کرملین: اطلاعات پوتین از جنگ اوکراین درست و دقیق است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه، ادعاهای مطرح شده توسط نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اطلاعات تحریف شده در مورد جنگ اوکراین دریافت می کند» را رد کرد.

این مقام کرملین در مقاله‌ای که روز جمعه در وب سایت نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال منتشر شد، گفت: «رئیس جمهور، مانند گذشته، کانال‌های متعددی برای دریافت اطلاعات دارد.»

وی افزود: هر گونه ادعایی مبنی بر «دریافت اطلاعات تحریف شده توسط رئیس جمهور» با واقعیت مطابقت ندارد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به تازگی در گزارشی ادعا کرده بود که پوتین هر روز صبح گزارش کتبی از پیشرفت عملیات دریافت می‌کند، در حالی که اطلاعات ارائه شده به او ظاهراً فقط بر موفقیت‌ها تأکید دارد و شکست‌ها را کم‌رنگ می‌کند. این روزنامه آمریکایی در گزارش خود اصرار داشت که داده‌های جنگ اوکراین در ابتدا توسط کارشناسان سرویس امنیت فدرال روسیه(FSB) بررسی می‌شود و سپس به کارشناسان شورای امنیت روسیه هدایت می‌شود تا آن‌ها را به «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورا برای تحویل به رهبر روسیه ارائه دهند.

روز گذشته همچنین «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین گفت که مسکو در مسیر «غیرنظامی‌سازی» اوکراین، پیشرفت چشمگیری کرده است. پسکوف گفت که روسیه درباره «طرح صلحی» که کی‌یف در حال تدارک آن است، هیچ اطلاعاتی ندارد؛ طرحی که نشریه وال‌استریت ژورنال مدعی شده اوکراین در ماه فوریه قرار است از آن رونمایی کند.

به گفته پسکوف، زلنسکی تا این لحظه، از «واقعیات شرایط» چشم‌پوشی کرده است. مقصود پسکوف از این واقعیات، الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون به روسیه است که پس از همه‌پرسی و موافقیت اکثریت مردم این نواحی، به طور رسمی به مسکو الحاق شد.

همچنین سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که تماسی در خصوص دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا وجود ندارد. «دیمیتری پسکوف» در خصوص اظهارات مطرح شده درباره احتمال دیدار میان «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» گفت هیچ تماس اولیه در این زمینه وجود ندارد. وی تاکید کرد که به وضوح آمریکا سیاست تحریک آمیزی را در قبال مسئله اوکراین دنبال می‌کند.

پسکوف در بخش از نشست خبری کرملین اشاره‌ای هم به موضوع طرح صلح ادعایی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین داشت و گفت که روسیه اطلاعی در این باره ندارد. سخنگوی کرملین تاکید کرد که ما اظهارات زلنسکی در مورد حل و فصل مسالمت آمیز را شنیدیم، اما آنها بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های فعلی عنوان شدند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا