ایران و جهان

پیروزی پرسپولیس با پرش عالیشاه/فاصله با سپاهان و استقلال بیشتر شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر میزبان ذوب آهن اصفهان بود که جدال دو تیم با نتیجه ۱ بر صفر به سود سرخپوشان تهران به پایان رسید.

در این بازی که از ساعت ۱۶:۳۰ با قضاوت وحید کاظمی در ورزشگاه آزادی آغاز شد، امید عالیشاه (۶۹) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا سه امتیاز حساس را به حساب تیم خود واریز کند. پرسپولیس با این برد ۳۵ امتیازی شد تا بالاتر از سپاهان (۳۰ امتیاز)، گل گهر (۲۸ – یک بازی کمتر) و استقلال (۲۷ امتیاز) قرار بگیرد.

ترکیب پرسپولیس و ذوب آهن

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلی گنجی، سینا اسدبیگی، وحید امیری، گولسیانی، امید عالیشاه (۸۸ – کمال کامیابی نیا) هنانوف (۶۸ – سروش رفیعی)، میلاد سرلک (۸۸ – فرشاد فرجی)، علی نعمتی (۵۵ – شیخ دیاباته) و محمد عمری بازیکنان یحیی گل محمدی برای این مسابقه بودند.

ذوب آهن هم با ترکیب حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی (۷۶ – جلال مداحی)، حامد نورمحمدی، محمد قریشی، پوریا پورعلی (۸۷ – مهدی گودرزی)، محمدامین درویشی (۴۶- سامان نریمان جهان)، آرمان اکوان، امیرحسین جدی، محمدحسین اسلامی (۷۶ – سجاد آشوری)، سجاد جعفری، محمدرضا سلیمانی (۷۶ – نادر محمدی) به زمین رفت.

نیمه نخست؛ تیرک دروازه ناجی پرسپولیس شد

پرسپولیس در این نیمه در غیاب بازیکنانی چون سعید صادقی (مصدوم) و مهدی ترابی (محروم) نتوانست موقعیت های گلزنی صد درصد ایجاد کند. این تیم هرچند در مالکیت توپ عملکرد خوبی داشت اما با تکیه بر وحید امیری و محمد عمری در خط حمله نتوانست به گل برسد.

ذوب آهن هم در این نیمه تیم دست و پا بسته ای نبود و در چند حمله با استفاده از فضای پشت مدافعان پرسپولیس، میزبان خود را آزار داد. بازیکنان این تیم در دقیقه ۵ با یک ضربه محکم از پشت محوطه جریمه علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس را به واکنش مجبور کردند و توپ در ادامه به تیرک عمودی سرخپوشان برخورد کرد.

نیمه دوم؛ پرش سه امتیازی عالیشاه

در نیمه دوم پرسپولیس برای رسیدن به گل، بازی هجومی تری را به نمایش گذاشت. شیخ دیاباته مهاجم سرخپوشان پس از هفته ها غیبت در ترکیب این تیم، در دقیقه ۵۵ وارد زمین شد تا قدرت خط حمله سرخپوشان بیشتر بشود. در دقیقه ۶۸ هم سروش رفیعی در حالی که پشت محوطه جریمه ذوبی ها صاحب ضربه کاشته شده بود به زمین رفت. رفیعی خودش پشت این ضربه قرار گرفت و ارسال او داخل محوطه جریمه، با پرش و ضربه سر امید عالیشاه به گل تبدیل شد.

پرسپولیس یکبار دیگر از همین طریق می توانست به گل برسد اما این بار پاس سروش رفیعی با ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی با اختلاف کم از کنار دروازه حریف به اوت رفت.

شیخ دیاباته هم بعد از ورودش به زمین دو موقعیت خوب گلزنی به دست آورد. ابتدا شوت سنگین او توسط فرعباسی مهار شد. در دقیقه ۸۶ هم دیاباته با دروازه بان ذوب آهن تک به تک شد اما ضربه «چیپ» او به شکل بسیار عجیبی به اوت رفت.

فردا ادامه بازی های هفته شانزدهم

هفته شانزدهم از روز گذشته آغاز شد و در حساسترین بازی، سپاهان اصفهان با نتیجه ۲ بر ۱ استقلال را شکست داد. ملوان هم با یک گل از تیم پیکان عبور کرد و نساجی برابر مس رفسنجان به نتیجه تساوی ۱ – ۱ رسید.

دیدارهای این هفته فردا شنبه با بازی تیم های هوادار – آلومینیوم و تراکتور – گل گهر به پایان خواهد رسید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا