ایران و جهان

هنرمندان نگاه بین المللی و فرامرزی داشته باشند


به گزارش خبرنگار مهر، محسن برهمانی ظهر یکشنبه در اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت، اظهار کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت دستاوردهای مهم فرهنگی به همراه خواهد داشت و منتج به اثرگذاری و ماندگاری می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب گیلان و کشور در تولید آثار هنری، افزود: شرایط برای تولید آثار هنری و فرهنگی باید تسهیل یابد.

معاون سیمای صدا و سیما با تاکید بر گسترش وسعت نگاه هنرمندان در تولید آثار هنری، بیان کرد: هنرمندان باید نگاه بین المللی و فرامرزی داشته باشند تا بتوانند راحت با مردم سخن بگویند.

برهمانی با بیان اینکه در شرایط جنگ شناختی و ترکیبی هستیم، اضافه کرد: در چنین شرایطی زبان هنر و رسانه در جهت دهی افکار عمومی نقش مهمی دارد و تکلیف هنرمندان در این بخش بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه هنر و رسانه حد و مرز ندارد، افزود: نگرش وسیع آثار هنری منجر به اثرگذاری بیشتر می‌شود و این مهم باید در تولید آثار هنری لحاظ شود.

معاون سیمای صداوسیما با اشاره محدودیت‌های تولید آثار هنری در غرب و اروپا به عنوان مدعیان دموکراسی و آزادی بیان، اضافه کرد. آثار هنری در غرب بر اساس سیاست‌های فکری و اندیشه‌ای آنها تولید شده و کمتر فیلمی در خصوص مشکلات اجتماعی و فرهنگی آنها ساخته می‌شود.

برهمانی با بیان اینکه کتمان کردن حقیقت یک استراتژیک و رویکرد شده است، گفت: دشمن تلاش می‌کند با ابزار هنری و رسانه‌ای، آثار دروغ به خورد مردم بدهد در چنین فضایی فیلم سازان داخلی در مقابله با این هجمه‌ها نقش محوری دارند.

وی ادامه داد: تولید آثار هنری فاخر و محتوای اعتقادی و فرهنگی نیاز ضروری جامعه است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا