ایران و جهان

نگاه جدی دولت و مجلس به آموزش و پرورش


به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، اظهار کرد: آموزش و پرورش هنوز در منظومه حکمرانی قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بسترساز فرهنگ در جامعه است، افزود: آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه و پیشرفت تلقی می‌شود باید به این بخش توجه ویژه ای صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، معلمان را اثربخش ترین بخش این نهاد آموزشی دانست و بیان کرد: تربیت معلم از لحاظ کمی و کیفی خروجی مثبت و اثرگذاری را به همراه نداشت اگرچه کارهای خوبی در این بخش صورت گرفته اما کافی نیست.

نوری با بیان اینکه تقویت تربیت معلم در اولویت آموزش و پرورش است، گفت: ارتقای کیفی تربیت معلم ساختار آموزشی کشور را متحول می‌کند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند جایگاه واقعی تربیت معلم را احیا کند و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت معلم از یک دانشگاه مأموریت گرا به دانشگاه معمولی تبدیل شده است، گفت: بازنگری در شیوه آموزشی، ساختاری و جذب در دانشگاه تربیت معلم گام به گام در حال انجام است.

نوری به تشریح نقش معلمین در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداخت و بیان کرد: نقش معلمان در تعلیم و تربیت نسل آینده جامعه کم نظیر است و در این راستا برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم توجه استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی افزود: در کشور ۴۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی وجود دارد که نسبت به بهره برداری مطلوب از آن باید نهایت دقت شود.

وزیر آموزش و پرورش از بازنگری کتب درسی در این نهاد اموزشی خبر داد و اضافه کرد: بازنگری کتاب‌های درسی در کشور و به طور منطقی در حال انجام بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی با اشاره به درخواست مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به تربیت معلم در بودجه سال ۱۴۰۲، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باید به مسئله تربیت معلمین توسط دانش آموزان باید جدی گرفته شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا