ایران و جهان

ناامیدی از اغتشاشات موجب تغییر موضع غرب نسبت به مذاکرات شده است


محسن پاک آئین در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شکست پروژه غرب برای فشار به ایران که از طریق حمایت از اغتشاشگران به منظور بهره برداری در سر میز مذاکره انجام می‌شد، اظهار داشت: اظهارات ضد و نقیض مقامات غربی از جمله آمریکایی‌ها در رابطه با مذاکرات رفع تحریم‌ها و برجام باعث بی اعتمادی به این کشورها شده است.

وی با بیان اینکه هرروز شاهد موضع گیری های متفاوت از سوی مقامات غربی در رابطه با برجام هستیم، ادامه داد: مطرح کردن اظهارات متفاوت در مورد برجام نوعی بی اعتمادی نسبت به آمریکا ایجاد کرده که تصمیم گیری را دشوار کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: بنابراین معتقدم که باید بی اعتمادی خود را نسبت به آمریکایی‌ها حفظ کنیم. غرب و آمریکا از اغتشاشات اخیر در کشور حمایت کامل کردند و نه تنها اقدامات تروریستی از جمله حمله تروریستی شاهچراغ را محکوم نکردند بلکه مکرراً از عوامل اغتشاشات در داخل کشور ما حمایت کردند.

وی یادآور شد: البته ما معترضین را جدا از اغتشاشگران میدانیم و آنها می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند.

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: آمریکایی‌ها از معترضین دفاع نکردند بلکه بیشتر حامی اغتشاشگران بودند و حتی طرح براندازی و تغییر نظام را مطرح کردند.

پاک آئین با اشاره به صحبت‌های رابرت مالی مبنی بر اینکه آماده‌ایم دیپلماسی با ایران را ادامه دهیم، ادامه داد: اگر امروز آمریکا و غرب برای بازگشت به برجام تغییر رویکرد داده‌اند به دلیل این است که از به نتیجه نرسیدن اغتشاشات در جهت منافع خودشان ناامید شده‌اند.

وی با بیان اینکه در صورت لغو همه تحریم‌ها و راستایی آزمایی همه تعهداتمان در برجام را انجام خواهیم داد، تصریح کرد: ما نباید هرگز رفتارهای آمریکا و غرب را در اغتشاشات اخیر فراموش کنیم لذا در فضای بی اعتمادی باید مذاکره با آمریکا و اروپا را ادامه دهیم.

آمریکا و اروپا در جایگاهی نیستند که از حقوق بشر و حقوق زنان صحبت کنند

کارشناس مسائل بین الملل در مورد ادعای غرب در رابطه با حقوق بشر و حقوق زنان، گفت: ادعای آنها دروغ است چرا که آمریکا و غرب بیشترین ناقض حقوق بشر و بخصوص حقوق زنان در کشور خودشان هستند. در آمریکا شاهد نوعی آپارتاید و نژاد پرستی، سوزاندن فرقه داوودیه و وجود زندان‌های مخوف مثل ابوغریب، بگرام و… هستیم.

پاک آئین با بیان اینکه در اروپا نیز شاهد نادیده گرفتن حقوق بشر هستیم، عنوان کرد: در بازی‌های جام جهانی قطر دیدیم که آلمان به دنبال این بود تا همجنسگرایی را در این بازی‌ها ترویج دهند لذا آمریکا و اروپا در جایگاهی نیستند که از حقوق بشر و حقوق زنان صحبت کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا