ایران و جهان

ضعف شدید وزارت ورزش در حوزه جوانان/ از استیضاح وزیر حمایت می‌کنیم


مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد وزرا کدام یک از آنها در آستانه استیضاح قرار دارند؟ گفت: در حال حاضر استیضاح وزیر ورزش در دستور کار است. بنده از جمله کسانی بودم که با استیضاح او موافقت کرده‌ام و هفته آینده قرار است طرح سوال از وزیر توسط «احمد راستینه» صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به نارضایتی از عملکرد وزیر ورزش در حوزه‌های مختلف به استیضاح او کمک می‌کنیم، اظهار کرد: وضعیتی که در وزارت ورزش و جوانان شاهد آن هستیم دلیل این استیضاح است. این وزارتخانه در حوزه دفاع از حقوق جوانان عملکرد بسیار ضعیفی داشته است. ابتدایی‌ترین موضوع برای جوانان وام ازدواج است که پرداخت نمی‌شود و امروز چند هزار نفر در نوبت دریافت آن هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چنین شرایطی وزیر ورزش و معاونانش کجا هستند و چه نقشی در حوزه‌های مختلف و تعهدات خود ایفا می‌کنند؟ نقش وزارت ورزش در حمایت از ورزش همگانی و تحقق این موضوع چه بوده و چه عملکردی داشته است؟

یوسفی تصریح کرد: در حوزه دفاع و حمایت از تیم‌ها و فدراسیون‌هایی که برای ایران افتخارآفرینی کرده‌اند شاهد چه عملکرد یا دستاورد ویژه‌ای از سوی وزارت ورزش بوده‌ایم؟ کشتی و والیبال علیرغم نتایجی که دارند مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به نتایج رقابت‌های فوتبال ۲۰۲۲ بیان کرد: در جام جهانی ۲۰۲۲ شاهد فاجعه بودیم، اگرچه همگی منسجم و یکپارچه حامی ورزشکاران و افتخارآفرینان کشور هستیم و در ایام رقابت‌های فوتبالی نیز همه مردم با هر نگاه، جنسیت و قومیت و مذهبی که داشتند پشت تیم ملی ایستادند، اما امروز می‌توانیم درباره عملکرد فوتبالی حرف بزنیم و انتقاد کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشخص شود فردی که هزاران شائبه درباره رانت‌های مدیریت‌های قبلی او وجود دارد چه عملکردی داشته است، چنین کسی وقتی باید در برابر ضعف‌های خود پاسخگو باشد با وقاحت کامل مطالبه‌گری می‌کند. ما قطعاً همه این مسائل را از وزیر ورزش پیگیری می‌کنیم و به آنها رسیدگی خواهیم کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا