ایران و جهان

شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند/ امید مردم به مکتب سلیمانی


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قمی شامگاه دوشنبه در مراسم وداع با ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس در مصلی ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از شهدا به عنوان مظهر قدرت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: همچنین مظهر قدرت حضرت علی مرتضی (ع) حضرت فاطمه (س) بوده است.

وی با بیان اینکه وجود اگر حضرت زهرایی باشد تبدیل به حاج قاسم سلیمانی می‌شود، اظهار داشت: همه شهدا علی اکبرهای حضرت امام راحل بودند و شهدا از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساخته‌اند و چراغ هدایت ما شده‌اند.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل، عارف بزرگ و انسان دانا و غنی که مرزهای عصمت پیش رفته است شهیدان را می‌ستاید و سفارش کرده‌اند وصیت نامه شهیدان را بخوانیم و ببینیم چگونه یک شبه راه صدساله را طی کرده‌اند.

حجت الاسلام قمی به رمزگشایی از عظمت شهیدان اشاره کرد و گفت: شهدا در قهقهه مستانه خود عندربهم یرزقون هستند و مزار شهیدان تا ابد دارالشفای آزادگان خواهد بود و پیکرشان امیدبخش است و تشییع پیکرهای مطهر دارای پیام است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه باید با شهدا عهد کنیم و بگوییم برآن عهدی که بستیم، هستیم، ادامه داد: در وصیت نامه شهیدان روی حجاب تاکید شده است و همه ما برابر شهیدان مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه شهدا امروز با ما حرف دارند، افزود: باید زندگینامه شهیدان را بخوانیم و باید سختی‌ها را تحمل کنیم و خباثت‌هایی نمی‌گذارد ملت ایران پیشرفت کند و به قله برسد.

حجت الاسلام قمی با تاکید براین که ما دنبال جنگ نیستیم، بلکه دنبال پیشرفت و قله‌های صعود هستیم، گفت: هر مسئولی که پایش را کج می‌گذارد و کوتاهی می‌کند حق آن است که با وی برخورد شود.

عشق به شهادت از علائم ظهور است

وی با اظهار اینکه مردم ما به مکتب شهدا، امام راحل و حاج قاسم سلیمانی امید بستند، گفت: عشق به شهادت طبق فرمایش حضرت امام راحل از علائم ظهور است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه نباید نسبت به جوانان کوتاهی کنیم، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دهه‌های هشتادی، هفتادی انقلاب را به اوج می‌رسانند و بسیاری از آنها عاشق شهادت هستند و می‌خواهند در پیشرفت جامعه مؤثر باشند.

وی با تاکید بر آنکه صابر باشیم و مسئولان به وظایف خود را عمل کنند، یادآور شد: اگر شرایط کشور سخت است باید حضرت زهرا (س) توسل کنیم و محبوبیت شهدا به وجود آسمانی حضرت صدیقه طاهره (س) است.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه همه مردم دلداده شهدا هستند، بر لزوم تکریم و پاسداشت مقام شهدا تاکید کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا