ایران و جهان

سردار سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت بود


به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی صبح امروز (شنبه ۱۰ دی ماه) در میزگرد تخصصی شهید سلیمانی و مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه غرب آسیا ضمن تسلیت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: شخصیت وجودی حاج قاسم چند بعدی است. نکته مهمی که مقام‌معظم رهبری فرمودند، آن است که مکتب ایشان را باید مورد مطالعه قرار داد.

وی افزود: یکی از وجوه مهم شخصیتی حاج قاسم، توان منحصر به فرد ایشان در تولید قدرت ملی و بین‌المللی برای جهان اسلام و جبهه مقاومت بود.

کنعانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: حاج قاسم شخصیتی فراگیر فراحزبی و به معنای واقعی کلمه سرباز ملت بود. حیات حاج قاسم وحدت‌ساز و شهادت ناجوانمردانه ایشان که مصداق بارز تروریسم سازمان یافته بود، باز هم اجماع ساز بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: شهادت ایشان هم قدرت‌ساز بود و همه تشییع کم سابقه شهید سلیمانی را دیدیم که نشان داد یک نظامی می‌تواند به حدی محبوبیت ملی و فراملی به دست بیاورد که افراد از مناطق مختلف در تشییع وی شرکت کنند.

این دیپلمات عالیرتبه گفت: ما همچنان ابعاد وجودی ایشان را جاری در منطقه می‌بینیم، ایشان چهره بین المللی مقاومت بود و ما آثار تجلی این چهره را روز به روز می‌بینیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا