ایران و جهان

روسیه مذاکره تحت شروط اوکراین را رد کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که روسیه به هیچ وجه طبق شروط دیگران مذاکره نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دیمیتری پسکوف روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا مسکو برای مذاکره طبق شروط کی یف آمادگی دارد یا خیر، افزود: ما همواره بر اساس شروط خود و تفکر صحیح اقدام می‌کنیم.

«دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین پیش از این گفته بود که مقامات این کشور درصدد برگزاری مذاکرات صلح با حضور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به عنوان میانجی احتمالی هستند.

این در حالی است که «میخائیل گالوزین» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که بحران اوکراین طولانی شده است و هر گونه پیش بینی در مورد تاریخ پایان آن، اکنون قابل بحث نیست.

بر اساس این گزارش، «میخائیل گالوزین» طی سخنانی ضمن اشاره به این موضوع افزود: غرب خواهان پیروزی کامل و بدون قید و شرط کی یف، علاوه بر بازگشت همه مناطق جدید روسیه یعنی جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و استان‌های زاپروژیا و خرسون و همچنین شبه جزیره کریمه به اوکراین است.

وی ادامه داد: غربی‌ها همچنین از ما انتظار دارند که غرامت بپردازیم، اوکراین را بازسازی کنیم و در مورد نیات خود برای برگزاری دادگاه‌ها، محکوم کردن مقامات روسیه و پاسخگو کردن آنها به اتهام حمله به اوکراین صحبت کنیم.

این دیپلمات روس با اشاره به خواسته‌های بیهوده مورد نظر غرب و کی یف توضیح داد: به عبارت دیگر، طبق منطق کی یف و غرب، ما باید از سرزمین‌های آزاد شده عقب نشینی و هر چیزی که ویران شده را بازسازی کنیم، غرامت بپردازیم، به زندان برویم و تنها پس از آن، اوکراینی‌ها به مذاکره باز خواهند گشت. این پیش شرط‌های کی یف و حامیان غربی آن نمی‌تواند مبنایی برای گفتگوی سازنده باشند.

گالوزین در پایان با لحنی تمسخرآمیز گفت که ترجیح می‌داد زلنسکی رئیس جمهور نمی‌شد و به همان شغل سابق خود یعنی بازیگری و ایفای نقش‌های از پیش آماده شده ادامه می‌داد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا