ایران و جهان

دولت همه تلاش خود رابرای تدوین واقع‌بینانه لایحه بودجه به کارگرفت


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز (یکشنبه) هیئت دولت با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را به کار گرفت تا لایحه بودجه واقع‌بینانه تدوین شود، «پرهیز از تورم‌زایی» را محوری‌ترین مسأله مورد توجه در تنظیم بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: دولت همه تلاش خود را به کار گرفته تا از هر تصمیم و اقدامی که موجب تورم‌زایی در کشور می‌شود از جمله افزایش نقدینگی و خلق پول، پرهیز شود.

رئیسی بر تسریع در تدوین برنامه هفتم توسعه نیز تأکید کرد و افزود: دولت و مجلس با همت مضاعف و به صورت تمام وقت تلاش خواهند کرد قانون بودجه و برنامه توسعه در موعد مقرر تصویب شوند.

در این جلسه همچنین اعضای هیئت دولت به محمد کرمی به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان رأی اعتماد دادند.

رئیسی با قدردانی از تلاش‌های مدرس خیابانی استاندار سابق در امر توسعه سیستان و بلوچستان، بر ضرورت تداوم توسعه اقتصادی این استان تاکید و به استاندار جدید توصیه کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های متنوع انسانی سیستان و بلوچستان و با همراهی همه قشرها، اقوام و مذاهب همت خود را بر حل مشکلات اقتصادی قرار دهید و در این زمینه از کمک و همکاری اعضای هیئت دولت نیز استفاده کنید.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت استان سیستان و بلوچستان در نقشه آمایش سرزمینی کشور افزود: وجود مرزهای طولانی در استان برای ما فرصت است و امیدواریم با مشارکت عمومی و گسترش و رونق فعالیت‌های اقتصادی شاهد نشاط و پیشرفت هر چه بیشتر سیستان و بلوچستان باشیم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، اخلاص، توجه و گره‌گشایی از کار مردم، شجاعت در دفاع از ولایت، استقامت در مسیر حق و حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی در کنار توجه به تعالی خانواده را از ویژگی‌های شخصیتی حضرت صدیقه طاهره (س) عنوان کرد و با توصیه همگان به الگوگیری از سیره فاطمی اظهار داشت: مردم انتظار دارند دولتمردان فاطمی زندگی کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا