ایران و جهان

خودروهای وارداتی دی‌ماه می‌رسند/ تعادل قیمت خودرو با افزایش عرضه


منوچهر منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حوزه واردات خودرو ۴۰۰ گروه ثبت نام کردند و راه برای هرکسی که ادعا داشت می‌تواند پروسه واردات خودرو را انجام دهد بسته نبود، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم بیش از ۴۰۰ وارد کننده هم در کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از مجموعه‌های ثبت نامی حدود ۲۸ مورد مراحل لازم را طی کردند و تلاش کردند، تصریح کرد: این وارد کننده ها نیز باید خودروها را انتخاب می‌کردند و قرارداد می‌بستند و مجوزهای استاندارد و محیط زیست را می‌گرفتند و خدمات پس از فروش را ساماندهی می‌کردند که در نتیجه از این تعداد در نهایت ۷ وارد کننده به مرحله نهایی رسید.

معاون صنایع و حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: نمونه محصولات این واردکننده‌ها طبق برنامه ریزی در دی ماه می‌رسد و عرضه در بورس انجام می‌شود.

منطقی با بیان اینکه مصوبه واردات از شهریور داده شد و به دلیل ایرادات مجلس نهایتاً در آبان ماه مجوز صادر شد، تصریح کرد: فرآیند واردات و سفارش خودرو سه یا چهار ماه طول می‌کشد اما در این فرصت تلاش جدی شد که بتوانیم در زمان قول داده شده کار انجام شود.

وی در خصوص افزایش قیمت خودرو در کشور نیز با اشاره به اینکه برنامه دولت در این حوزه عرضه بیشتر است تا قیمت متعادل شود، افزود: قیمت واقعی قیمت بورس است، اینکه ده تا خودرو را با قیمت بالا عرضه می‌کنند و می‌گویند قیمت این است یک ملاک اشتباه است؛ ما دو مشکل در این حوزه داریم، یکی اینکه ‬یک سری بازار گردان داریم که همه را دنبال خود می کشند، دوم هم اینکه نسبت به کانال‌هایی که داریم کمتر توجه شده است.

معاون صنایع و حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که یک عرضه را بیشتر کنیم و دوم اینکه کانال‌های تعیین قیمت را بیشتر مورد توجه مردم قرار دهیم.

منطقی خاطرنشان کرد: همچنین یک بخش مهم برای کاهش قیمت خودرو مربوط به نرخ ارز است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا