ایران و جهان

توطئه ولیعهد عربستان علیه کوه احد خبرساز شد


به گزارش خبرگزاری مهر، یک فعال رسانه‌ای عربستانی از توطئه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای تغییر کاربری‌های اسلامی و تاریخی مرتبط با کوه احد خبر داد.

در همین ارتباط نیز، «ترکی الشهلوب» در توئیتر خود از طرح ولیعهد عربستان برای ایجاد مرکز درمانی در کوه تاریخی احد خبر داد و نوشت: «آیا هیچکدام از مسلمانان قبول می‌کنند که کوه احد به یک مرکز درمانی تبدیل شود؟ بن‌سلمان ارتشی از بی غیرت‌ها و بی اخلاق‌ها و کفار تشکیل داده تا از او و پروژه‌های ضداسلامی‌اش دفاع کنند.»

ولیعهد جوان عربستان سعودی، برنامه‌ها و اهدافی ضداسلامی را در عربستان سعودی دنبال می‌کند و تا کنون طرح‌های جنجالی بسیاری علیه اماکن اسلامی در عربستان دنبال کرده است.

کوه احد یک کوه تاریخی مرتبط با دوران اولیه دین مبین است است. در سال سوم هجری، عوامل اطلاعاتی اسلام از حرکت ارتش قریش به قصد حمله به مسلمانان خبر آوردند و تأکید کردند که پیش روی سپاه قریش بیشتر به سوی مدینه و استقرار در دامنه کوه احد و وادی عقیق می‌باشد. نقطه یاد شده به خاطر نبودن نخلستان و هموار بودن زمین برای هر گونه فعالیت نظامی آماده بود و شهر مدینه از این ناحیه بیشتر ضربه پذیر بود. پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) شورای نظامی تشکیل داد و درباره شکل و شیوه دفاع با مسلمانان مشورت کرد. شورای نظامی به این نتیجه رسید که باید در خارج مدینه به مقابله با لشکر قریش بروند.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) پس از خواندن نماز جمعه با لشکر اسلام به سوی منطقه احد شرکت کرد. بامداد روز هفتم شوال سال سوم هجرت، نیروهای اسلام در برابر نیروی مهاجم و متجاوز قریش صف آرایی کردند، جنگ پس از موضع گیری و سامان یافتن دو لشکر به وسیله یکی از مشرکان و سپاه قریش آغاز شد.

سپاه اسلام پس از نبردی سخت می‌خواست طعم شیرین پیروزی را بچشد که به خاطر سرپیجی عده‌ای از سپاهیان اسلام و چشم داشت به غنایم و عجله کردن، پیروی نکردن از دستورهای پیامبر و فرماندهان جنگ به وسیله عده‌ای از سربازان اسلام که در موقعیت حساس و استراتژیک گماشته شده بودند، چیزی نگذشت که سربازان دشمن، سپاه اسلام را دور زدند و در حمله‌ای ناگهانی، ضربات سختی را بر پیکره سپاه اسلام وارد کردند و در نهایت بسیاری از سرداران سپاه اسلام به شهادت رسیدند و حتی پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) در این جنگ زخم‌های فراوانی را متحمل شد و عده‌ای از منافقان، شایعه قتل پیامبر (صلی الله علیه وآله) را منتشر کردند که همین امر سبب تزلزل بیشتر در میان مسلمانان شد. در این جنگ حضرت علی (علیه السلام) با فداکاری تمام همچون پروانه بر گرد پیامبر می‌چرخید و از آن حضرت دفاع می‌کرد و خود آن حضرت زخم‌هایی را به جان خرید


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا