اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

بیش از ۴ هزار نیروگاه خورشیدی در خوزستان احداث می‌شود

 

 

خوز ۲۴ از اهواز-  علی خدری اظهار داشت: در راستای حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد در استان خوزستان تمهیدات لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در نظر گرفته شده و افراد کم‌برخوردار خوزستانی ضمن مالکیت نیروگاه اختصاصی، مازاد برق تولیدی خود را به صنعت برق می‌فروشند.

وی افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای پنج جانبه که میان وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی منعقد شد، ضمن شناسایی افراد و خانواده‌های واجد شرایط، تمام امکانات، تجهیزات و سرمایه لازم برای مالکیت نیروگاه خورشیدی در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان تصریح کرد: برق تولیدی این واحد‌ها با بالاترین رقم یعنی هر کیلووات ساعت، ۲۲ هزار ریال خریداری خواهد شد.

خدری ادامه داد: در اجرای این طرح تمام هزینه‌ها و سرمایه مورد نیاز بدون دریافت ضمانت‌نامه بانکی با همکاری و هماهنگی بانک‌های عامل تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: مددجویان و افراد واجد شرایط هیچ‌گونه هزینه‌ای را به صورت مستقیم برای راه‌اندازی نیروگاه اختصاصی خود پرداخت نخواهند کرد و صرفا پس از راه‌اندازی نیروگاه و طی دوره تنفس، اقساط از هزینه فروش برق تولیدی، دریافت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: یکی از اهداف این طرح دانش‌بنیان علاوه بر اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تولید انرژی پاک است که باعث کارآفرینی و ایجاد تحول در نحوه خدمت‌رسانی بر مبنای عدالت اجتماعی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا