ایران و جهان

پشتوانه دستگاه قضا در موضوع محاربه تحریر الوسیله امام است


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر سه شنبه در گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه برای اعزام در ایام فاطمیه اظهار داشت: در شورای عالی مدیریت حوزه علمیه تصویب شد در هفته آینده حوزه علمیه تعطیل شود تا مبلغان با فراغت بال در ایام فاطمیه به تبلیغ دین و جهاد تبیین بپردازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: حضرت زهرا (س) نماد جهاد تبیین است و ایشان در طول هجده بهار عمرشان همواره در این عرصه حضور فعالی داشتند و در دوره ۷۵ یا ۹۵ روز بعد از رحلت پیامبر اسلام؛ به تمام معنا در عرصه قول و عمل جهاد تبیین داشتند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) شایسته تدریس همانند نهج البلاغه در حوزه‌های علمیه است و متن جهاد تبیین، در حقیقت همین خطبه است که چه شد مردم با آن همه سفارش‌های پیامبر در غدیر خم؛ حضرت علی (ع) را رها کردند.

امام جمعه موقت تهران، عنوان داشت: در این دوره نفوذی‌ها میراث پیامبر را به تاراج بردند و دین کمرنگ شد و منحرفینی که در دوره پیامبر جرأت نمی‌کردند حرف بزنند؛ میدان دار شدند و اقلیت منفور دوباره خود را ظاهر کردند و بلاهایی بر سر اسلام آوردند.

آنجا که ولایت در خطر افتاد همه باید سپر شوند

وی ابراز داشت: آنجا که ولایت در خطر افتاد همه باید سپر شوند؛ حتی حضرت زهرا (س) و این درس حضرت فاطمه (س) به همه مسلمین است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عنوان داشت: در ۲۰۰ کتاب اهل سنت، روایت پیامبر اسلام در خصوص حضرت زهرا (س) که فرمود فاطمه (س) پاره تن من است و هر کسی او را بیازارد خدا را آزرده؛ آمده است اما با این تفاسیر امت بعد از پیامبر در حق دختر ایشان جفا کردند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر ولایت برود اسلام رفته است افزود: دیدیم که بعد از شهادت امام علی (ع)؛ تابوت امام حسن (ع) تیرباران شد و سر امام حسین (ع) نیز به نیزه رفت.

عضو شورای مدیریت حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه جهاد تبیین واجب و فریضه فوری است چرا که اگر این فریضه صورت نگیرد دشمن واقعیات را تحریف می‌کند افزود: طلاب در ایام تبلیغی فاطمیه، باید به موضوع حوادث اخیر نیز اشاره و فضای کشور را برای مردم تشریح کنند.

وی گفت: آنچه در این ۸۰ روز گذشته است؛ اغتشاشات بوده و موضوع اعتراضات مطرح نبوده است در حالی که دشمنان اصرار دارند نام اعتراض را تکرار کنند.

وی ادامه داد: آنچه در اعتراض‌های کشورهای غربی رخ می‌دهد به کتاب‌های ادیان جسارت نمی‌کنند در حالی که در ایران اغتشاشگران به مقدسات توهین و جسارت کردند و پرچم عزای سیدالشهدا (ع) و ایران را آتش زدند و از سویی دیگر به جان مردم حمله ور شدند و افرادی را از بسیج و مردم و روحانیت را به شهادت رساندند.

پشتوانه قانون اساسی و دستگاه قضا در زمینه محاربه، تحریر الوسیله امام راحل است

وی با بیان اینکه معاندین اخیراً بر سر موضوع محاربه جنجال راه انداخته اند افزود: پشتوانه قانون اساسی و دستگاه قضا در این زمینه تحریر الوسیله امام راحل است که فرموده محارب کسی که دیگران را با سلاح سرد و یا گرم بترساند و فرقی ندارد که آدم کشته باشد یا خیر.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: ما از اعدام استقبال نمی‌کنیم اما اگر کسی به جان مردم افتاد و همانند آنچه بر سر شهید زاهدلویی، علیمددی و عجمیان انجام دادند و آنان را به شهادت رساند؛ با او چه برخوردی باید کرد و حرف ما این است که فصل الخطاب همگان؛ قانون است و قانون مجازات اسلامی حکم فرد محارب را مشخص کرده است.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: فردی در اغتشاشات اخیر خیابان را بسته و با سلاح سرد موجب ترس و هراس شهروندان شده است و تعدادی از قضات پس از دادگاهی به این نتیجه رسیدند که این فرد محارب است و قانون باید رعایت شود؛ حال ببینید که معاندین چه جنجالی را به راه انداختند.

فضاسازی‌های ضدانقلاب برای آن است که دست دستگاه قضا بلرزد

امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: همگان باید در برابر قانون تسلیم باشند و آنچه از سوی دستگاه قضا رخ داد بر اساس قانون بوده است و فضاسازی‌های ضدانقلاب در این راستا است که دست دستگاه قضا بلرزد و ما هم هیچگاه اعدام غیر قانونی را قبول نداریم اما اگر کسی دست به جنایت زد باید بر اساس قانون با وی برخورد شود.

عضو شورای مدیریت حوزه‌های علمیه، تاکید کرد: اجرای قاطع قانون موجب فروکش کردن جنایات و اغتشاشات می‌شود و دشمنان برای این کشور خواب‌های فراوانی دیده اند و از جنایتکارانی که ۱۷ هزار نفر از ملت ایران را ترور کرده اند حمایت می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه به قوه قضائیه می‌گوئیم قاطعانه پیش بروید و دست شما درد نکند ابراز داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۹ فتنه در کشور رخ داد که فتنه بنی صدر، لیبرال‌ها، باند مهدی هاشمی، کوی دانشگاه، انتخابات ۸۸ و اغتشاشات ۹۸ و فتنه اخیر از جمله آنان بوده است.

وی تصریح کرد: هدف مشترک دشمنان، معاندین و ضد انقلاب‌ها در تمامی این فتنه ها، مقابله با اسلام و براندازی جمهوری اسلامی است.

کسی که عمامه را پرت می‌کند در حقیقت دین را پرت کرده است

آیت الله خاتمی عنوان داشت: عمامه نماد دین است و فقط چند متر پارچه نیست و کسی که عمامه را پرت می‌کند در حقیقت دین را پرت کرده است و بسیاری از این افراد نافهم هستند و این نشانه‌هایی است که هدف از این اقدامات مقابله و مبارزه با دین است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه عمامه پرانی‌ها بزرگنمایی می‌شود هر چند که وجود دارد افزود: البته قبل از انقلاب هم اراذل و اوباش این کارها را می‌کردند و امروز مردم با غیرت با افرادی که دست به این اقدام می‌زنند برخورد می‌کنند و نگرانی دشمن از عمامه، کارایی آن است که مقتدرانه می‌تواند شاه و رژیم ستمشاهی را سرنگون کند.

امام جمعه موقت تهران، تاکید کرد: هدف دشمن براندازی دین است و در این صورت به هیچ کسی رحم نمی‌کنند و البته اطمینان داریم که دشمنان ناکام هستند.

دشمنان قصد بر هم زدن امنیت و از بین بردن اقتدار نیروی انتظامی را داشتند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان در حوادث اخیر قصد بر هم زدن امنیت و از بین بردن اقتدار نیروهای انتظامی را داشتند ابراز داشت: صد سال در کشور نیروی انتظامی داریم؛ اما سابقه نداشته است که با چاقو گردن پلیس را آسیب بزنند و لباس مأموران نیروی انتظامی را آتش بزدند و این امر با هدف ناامن کردن جامعه و از بین بردن اقتدار نیروهای حافظ نظم و امنیت رخ داده است که اگر ناامنی در کشور بقرار باشد در این صورت پیشرفت امکان پذیر نخواهد بود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: انگلیس در همین ایام اغتشاشات در ایران اعلام کرده خشونت علیه پلیس این کشور را تحمل نمی‌کند و در حالی که رسانه‌هایی که در انگلیس فعالیت می‌کنند، برخی‌ها را به انجام اقدامات خرابکاری علیه کشور و پلیس تحریک می‌کردند.

سر می‌دهیم اما نمی‌گذاریم حکم حجاب بر زمین بماند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مقابله با حجاب از اهداف دشمنان در این اغتشاشات است افزود: رواج بی حجابی از تبعات اغتشاشات اخیر است در حالی که حجاب حکم خدا است.

وی تاکید کرد: در جلسه‌ای که رئیس جمهور حضور داشتند اعلام کردیم سر می‌دهیم اما نمی‌گذاریم حکم حجاب که در ۱۰ آیه از قرآن کریم آمده بر روی زمین بماند.

امام جمعه موقت تهران، اضافه کرد: انقلاب اسلامی برای اقامه دین بوده است و دشمنان می‌خواهند با حجاب مقابله کنند و در این راستا تئوری پرداز آمریکایی می‌گوید اگر ولایت فقیه و حجاب را بزنیم، جمهوری اسلامی از بین رفته است و اگر حجاب را بزنیم در این صورت ولایت را هم زده ایم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا