ایران و جهان

هزاران نفر از کارکنان اداره پست انگلیس اعتصاب کردند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، هزاران نفر از کارکنان اداره پست انگلیس امروز جمعه و در آستانه تعطیلات سال نو میلادی اعتصاب گسترده‌ای را برگزار کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نخستین اعتصاب کارکنان اداره پست که قرار است در دور آتی تحصن‌های آنان ادامه نیز داشته باشد، اطراف میدان پارلمان این کشور برگزار شد.

اعتصاب کنندگان خواستار دریافت دستمزدهای بالاتر در میان افزایش بی سابقه قیمت‌ها در کشورشان شدند.

در همین رابطه، پیشتر اعلام شده بود که مقامات انگلیس برای تأمین حداقل خدمات در مراکز حساس طی اعتصابات تعطیلات پایان سال در این کشور دست به دامن ارتش خواهند شد.

بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن به کریسمس، فشارها به دولت انگلیس افزایش یافته و اعتصابات بخش‌های حمل و نقل، توزیع پست، بخش نفت، آموزش، امنیت و پلیس مرزبانی و بهداشت و حتی سازمان‌های غیردولتی را فرا گرفته است.

در همین راستا، سخنگوی ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در گفتگو با خبرنگاران گفت: این اعتصابات مکرر موجب آشفتگی برای همه از جمله کارکنان نظامی خواهد شد که مجبورند اعلام آماده باش کنند و برخی مأموریت‌های حیاتی در کشور را برعهده گیرند. مذاکراتی با وزارت دفاع در حال انجام است تا نظامیان جایگزین افرادی شوند که در بخش آمبولانس‌های امداد دست به اعتصاب زده اند آن هم در شرایطی که نظام بهداشت عمومی به ویژه در بخش‌های اورژانس دچار بحران بی سابقه‌ای شده است.

این در حالی است که پرستاران نیز در اقدامی که طی بیش از ۱۰۰ سال گذشته سابقه ندارد، در ماه دسامبر به مدت ۲ روز دست به اعتصاب خواهند زد.

مقامات انگلیس همچنین گفتند که در حال آموزش ۲ هزار نظامی برای پشتیبانی از گارد مرزی هستند.

اتحادیه بی سی اس که نمایندگی بیش از ۳۰۰ هزار کارمند را برعهده دارد و اغلب آنها در بخش عمومی هستند، کارکنان پلیس مرزی در چندین فرودگاه انگلیس را به اعتصاب فراخوانده که احتمال وقوع اختلالات فراوان در فرودگاه هیترو و گاتویک بویژه طی تعطیلات پایان سال را مطرح کرده است.

کارکنان چندین فرودگاه بزرگ انگلیس از جمله شلوغ ترین فرودگاه این کشور، هیترو، قرار است به مدت ۸ روز به دلیل اختلاف بر سر پرداخت دستمزدها دست به اعتصاب بزنند و این مسئله به اختلال در کار فرودگاه‌ها منجر خواهد شد.

«ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس متعهد شده است که اقدامات بیشتری در مورد اعتصابات برای جلوگیری از اختلال کارها انجام دهد.

وی در بیانیه‌ای گفت: در حالی که ما با همه بنادر و فرودگاه‌های بریتانیا همکاری نزدیک داریم و برنامه‌های قوی برای به حداقل رساندن هرگونه تأخیر در صورت انجام اقدامات اعتصابی داریم، مسافران باید برای اختتلال و تاخیرها در کارهایشان آمادگی داشته باشند.

با توجه به افزایش قیمت کالاهای مصرفی و پایین بودن دستمزدها در سایه تورم که بالاترین میزان طی دهه‌های گذشته است، انگلیس شاهد تشدید اعتصابات در بخش‌های اقتصادی و عمومی است. در همین راستا، امدادگران روز چهارشنبه به پرستاران پیوستند و به نفع اعتصابات قبل از کریسمس رأی دادند و انتظار می‌رود که کارکنان امنیتی در شرکت بهره برداری قطارهای سریع یورواستار این ماه دست به اعتصاب بزنند.

با توجه به افزایش شدید قیمت انرژی و مواد غذایی، میانگین تورم در انگلیس به بالاترین میزان طی ۴۱ سال گذشته رسیده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا