ایران و جهان

نیاز به مشارکت مردمی برای کنترل آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرنگار مهر، آرزو ذکایی فر معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی شامگاه یکشنبه در نشست پیشگیری از خودکشی در کرمانشاه اظهار کرد: از آنجا که فعالیت اجتماعی بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست، لازم است با مشارکت مردمی در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی وارد شویم.

وی ادامه داد: پیشگیری یکی از زمینه‌هایی است که در جامعه مغفول مانده و به آن توجه زیادی نشده است اما با توجه به این زمینه می‌توان آسیب‌های اجتماعی را تا حد زیادی کنترل کرد و کاهش داد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحثی که در زمینه پیشگیری باید به آن توجه شود، پیشگیری در سنین پایین است که بسیار اثرگذار و مؤثر است.

وی آمار دقیق و درست را زمینه ساز کارهای اجرایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در این حوزه باید آمار و اطلاعات دقیقی از آسیب‌های اجتماعی داشت تا تصمیمات درستی برای حل مشکلات اتخاذ شود.

ذکایی فر خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری به ویژه در معضل خودکشی باید ابزار این معضل مانند قرص برنج از دسترس خارج شود که این مهم در کاهش آمار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ضروری است رسانه‌ها و مبلغان در حوزه پیشگیری از معضل خودکشی ورود کنند، گفت: همه ما برای شناساندن این آسیب و اطلاع رسانی درست در خصوص آن وظیفه داریم.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی عنوان کرد: تسهیل گران محلی به عنوان میان بر راه در پیشگیری این معضل باید به کار گرفته شوند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا