ایران و جهان

نعیم قاسم: در سایه اختلافات انتخاب رئیس جمهور لبنان ممکن نیست


به گزارش خبرگزاری مهر، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که در سایه اختلافات و بی مسئولیتی انتخاب رئیس جمهور این کشور ممکن نیست و به علت اینکه هیچ حزبی اکثریت را در اختیار ندارد باید احزاب درباره گزینه ریاست جمهوری توافق کنند.

وی خطاب به احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان گفت: بنشینید و گفتگو کنید، شاید فرصتی فراهم شد، چرا که با اختلاف و نپذیرفتن مسئولیت هیچ شانسی برای انتخاب رئیس جمهور وجود ندارد، البته هیچکدام از نمایندگان پارلمان در جایگاهی نیستند که سایر نمایندگان را مؤاخذه کنند، بنابراین هر نماینده و فراکسیونی به نوبه خود در انتخاب رئیس جمهور مسئول است.

گفتنی است پارلمان لبنان روز پنجشنبه گذشته برای دهمین بار متوالی و به علت اینکه هیچیک از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور نتوانستند آرای دو سوم نمایندگان را کسب کنند، در انتخاب رئیس جمهور ناکام ماند.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان پیشتر اعلام کرده بود که این کشور چند هفته بیشتر نمی‌تواند وضعیت کنونی را تحمل کند و اصلی ترین اولویت در کشور انتخاب رئیس جمهوری است.

دوران ریاست جمهوری ۶ ساله میشل عون بر لبنان ۹ آبان به پایان رسید. پارلمان لبنان با وجود برگزاری ۱۰ جلسه در انتخاب رئیس جمهوری جدید ناکام مانده است تا شرایط سیاسی با توجه به پایان دوره ریاست جمهوری «میشل عون» پیچیده‌تر شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا