ایران و جهان

ناتو: نباید روسیه را دست کم بگیریم


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که روسیه برای جنگ طولانی مدت در اوکراین آماده می‌شود و متحدان در ناتو باید به ارائه تسلیحات به کی یف ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، با گذشت تقریباً ده ماه از جنگ اوکراین اما استولتنبرگ گفت که قرائنی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از دستیابی به اهداف خود در اوکراین و در اختیار گرفتن کنترل این کشور منصرف شده باشد، وجود ندارد.

دبیرکل ناتو افزود: روسیه برای جنگی طولانی مدت آماده می‌شود و نیروهای بیشتری را بکار گرفته و ما نباید آن را دست کم بگیریم.

استولتنبرگ گفت: باید بدانیم که رئیس جمهور پوتین برای ادامه این جنگ به مدت طولانی و انجام حملات جدید آماده است.

وی ادامه داد: بسیار محتمل است که این جنگ همانند اغلب جنگ‌ها بر سر میز مذاکره پایان یابد و هرگونه راهکاری باید ضامن استقلال اوکراین باشد.

دبیرکل ناتو همچنین مدعی شد که سریع‌ترین راه برای دستیابی به این موضوع حمایت نظامی از اوکراین است تا پوتین رئیس جمهور روسیه بفهمد که از پیروزی در صحنه نبرد عاجز است و باید با حسن نیت وارد مذاکره شود.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تأکید کرد: غرب تحریم‌های تهاجمی و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به اجرا گذاشت که هدف آن از بین بردن اقتصاد ما در کوتاه مدت، سرقت ذخایر ارزی ما، سقوط پول ملی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، اما غرب به هیچیک از این اهداف نرسید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا