ایران و جهان

مردم غزه شهادت ناصر ابوحمید درزندان رژیم صهیونیستی را محکوم کردند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، مردم غزه شامگاه سه شنبه با تجمع مقابل مقر کمیته بین المللی صلیب سرخ در غزه، جنایت ترور ناصر ابو حمید اسیر فلسطینی را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: تا زمانی که اسرای ما آزاد نشوند آرام نخواهیم نشست و به راه ناصر ابو حمید ادامه می‌دهیم.

وی همچنین از گروه مقاومتی عرین الاسود که در واکنش به شهادت ناصر ابو حمید عملیات مقاومتی را در شرق نابلس انجام داد، تمجید کرد.

این عضو حماس در عین حال سکوت جامعه بین الملل در قبال جنایات اشغالگران علیه اسرای فلسطینی را محکوم نمود.

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز مسئولیت کامل شهادت ناصر ابوحمید را که مبتلا به سرطان بود به دلیل اهمال پزشکی متوجه رژیم اشغالگر دانست و تاکید کرد که این جنایت ننگین بدون پاسخ نخواهد ماند.

لازم به ذکر است که صبح روز سه شنبه منابع فلسطینی از شهادت «ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، خبر دادند.

این اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۲۱ در پی انجام تست‌های پزشکی متوجه ابتلای خودش به سرطان ریه شده بود. اما در نهایت طی یکسال اخیر در اثر کوتاهی رژیم صهیونیستی در رسیدگی به وضعیت وی و انجام درمان‌های لازم، به شهادت رسید.

گفته می‌شود این اسیر فلسطینی که در ماه‌های اخیر وضعیت بسیار وخیمی داشت، روز گذشته در اثر تشدید وخامت حالش به کما رفته و صهیونیست‌ها نیز در اقدامی بسیار دیر هنگام وی را از زندان الرمله به بیمارستان آساف هروویه منتقل کردند.

اما در اثر تشدید شرایط بد جسمانی ناصر ابوحمید در نهایت وی صبح امروز به شهادت رسید. این در حالی است که مردم و گروه‌های فلسطینی در ماه‌های اخیر با اتخاذ مواضع، صدور بیانیه‌ها و برگزاری تجمعات مختلف خواستار آزادی این اسیر فلسطینی شده بودند.

جنبش اسیر فلسطین در واکنش به این رخداد، با صدور بیانیه‌ای از اعتصاب عمومی سه روزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد که از امروز با مشارکت همه اسرای فلسطینی آغاز خواهد شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: ناصر ابوحمید تا رمق آخر خود برای فلسطین جنگید و شهادت وی جنایت بزرگی از سوی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا