اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت ملی نفت: پنج هزار حلقه چاه نفت در کشور حفاری شده است/ تولید روزانه بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز

 

 

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز  محسن خجسته مهر روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه در آیین چهل و سومین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران که در تالار سردار شهید سلیمانی این شرکت در اهواز برگزار شد بیان کرد: برای رسیدن به تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت در روز و افزایش تولید گاز از یک میلیارد مترمکعب به ۱.۵ میلیارد مکعب در روز، نیازمند ناوگان حفاری گسترده و تعمیر و تکمیل چند هزار حلقه چاه هستیم که این موضوع یک ظرفیت بی بدیل و ارزشمند برای بازار حفاری در ایران از جمله شرکت ملی حفاری است.

وی به افزایش ناوگان حفاری دریایی اشاره کرد و گفت: در برنامه ریزی انجام شده به زودی چند دکل دریایی به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، آموزش های مهارتی به کارکنان و کارگران را از جمله دیگر برنامه های شرکت ملی حفاری ایران دانست و ادامه داد: بنا داریم که چند طرح پیشرو در شرکت ملی حفاری ایران اجرا کنیم ؛همچنین به شرکت های فرعی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران هم مجوز داده‌ایم تا با شرکت ملی حفاری قرارداد ببندند.

خجسته مهر در مورد خصوصی سازی شرکت ملی حفاری گفت: سیاست وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران این گونه است که شرکت ملی حفاری به عنوان پشتوانه اصلی تولید نفت و گاز، ماندگار باشد و نگاه دولت هم در این زمینه مثبت است. امیدوارم بتوانیم با مجوزی که از هیات وزیران دریافت می کنیم این شرکت همچنان مثل سابق به کار خود ادامه داده و مورد حمایت قرار گیرد. حیات و پایداری تولید نفت و گاز، به تقویت ناوگان حفاری در کشور مرتبط است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران متولی تولید نفت و گاز است و از نظر تولید گاز هیچ گونه نگرانی نداریم افزود: مناطق نفتخیز جنوب روزانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز را به شبکه سراسری گاز تحویل می دهد و هم اکنون روزانه بیش از یک میلیارد مترمکعب تولید گاز داریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برای توسعه میدان های پارس شمالی و کیش برنامه جدی داریم گفت: در این ۲ میدان باید ۲۵۰ حلقه چاه حفاری شود که شرکت ملی حفاری نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ۱۴ ماه گذشته ۳۰ حلقه چاه جدید به تولید اضافه شده و امروز در مقایسه با سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۸۵ درصد ناوگان حفاری کشور فعال است.

خجسته مهر با اشاره به اینکه حفاری چهار حلقه چاه طرح توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک گازی پارس جنوبی در مرحله نهایی قرار دارد گفت: خط لوله دریایی آن تکمیل شده و به‌زودی برداشت گاز از فاز ۱۱ آغاز خواهد شد.

شرکت ملی حفاری ایران که در مرکز استان خوزستان مستقر است در دی ماه ۱۳۵۸به فرمان حضرت امام خمینی(ره) با هدف قطع وابستگی این صنعت بالادستی نفت به بیگانگان تاسیس شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا