ایران و جهان

لزوم تحقق مردم‌سالاری فرهنگی در کشور/ ظرفیت‌های مردمی استفاده شود


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی عصر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر قطب مقاومت در کشور معرفی شده است، اظهار داشت: گردشگری مقاومت یکی از طرح‌های مهم است که استان بوشهر در این عرصه می‌تواند پیشتاز باشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بازسازی ساختار فرهنگی در جامعه را یک ضرورت است، اضافه کرد: ساختار فرهنگی با رویه و روحیه انقلابی از محورهای مهم این نهاد است.

وی یکی از محورهای فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی را مردم سالاری فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: برای پایه‌گذاری مردم سالاری فرهنگی توجه ویژه شده و در این راستا نیاز به طراحی و تدوین نقشه و برنامه است.

حریزاوی با تاکید بر لزوم طراحی، الگوسازی و پرداختن به مردم سالاری فرهنگی تصریح کرد: مردم سالاری فرهنگی به معنی به میدان آوردن مردم در حوزه فرهنگ است زیرا فرهنگ مربوط به هیچ دستگاهی نیست و مرتبط با مردم است.

وی با اشاره به غفلت و یا کم‌کاری از مردم‌پایگی در حوزه‌هایی از جمله اقتصاد، فرهنگ و تربیت خاطرنشان کرد: باید اهتمام جدی برای پایه ریزی مردم سالاری فرهنگی صورت گیرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یک استان می‌تواند پیش رو، پیشران و پیشگام در این مسیر باشد افزود: ساختار شورای فرهنگ عمومی ظرفیت پذیرش این طرح‌ها را دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح صالحین که از سوی یکی از استان‌های کشور طراحی، ارائه و منشأ آثار و تحولات فرهنگی در زمان خود شد ادامه داد: مدیران فرهنگی، آموزشی، تبلیغی و اندیشمندان استان بوشهر می‌توانند الگویی برای تربیت اجتماعی، طراحی و ارائه کنند.

حریزاوی اضافه کرد: کارهای فرهنگی زیادی در استان بوشهر انجام شده و مهم این است که این کارها در قالب یک الگوی قابل تعمیم در سطح کشور و منطقه ارائه شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه شاه بیت مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت است گفت: در نگاه اول این مطالبه به مباحث سخت افزاری، ادغام و پیوست کارهای تشکیلاتی و ساختاری سوق داده شد.

وی گفت: به واسطه اینکه همه ترس از ادغام، از بین رفتن پست‌ها و کوچک شدن دولت داشتند برخی از ارگان‌های فرهنگی با این دستور مخالفت کردند و کسی قدمی برنداشت و به نوعی این فرمان بر زمین ماند.

حریزاوی اضافه کرد: در همین ارتباط رهبر معظم انقلاب امسال بر تحولات نرم افزاری تاکید و اعلام کردند آنچه شما از آن واهمه دارید را من از شما نخواسته بودم بلکه از شما خواستم به فکر بازسازی ساختار فکر، فرهنگ و اندیشه جامعه باشید.

وی با بیان اینکه برخی از ساختارها مانع از اجرای مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب می‌شوند گفت: استان بوشهر می‌تواند با طراحی یک الگوی ساختاری برگرفته از اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه پیشقدم شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی حجت‌الاسلام محمد قادری به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان بوشهر از خدمات حجت‌الاسلام محمد رضا طاهری قدردانی کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا