ایران و جهان

سازمان ملل: تبعید اسیر فلسطینی به فرانسه، جنایت جنگی است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان ملل تبعید اسیر فلسطینی صلاح الحموری به فرانسه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

«جرمی لورنس»، سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در این باره تاکید کرد که قوانین بین‌الملل اخراج و تبعید افراد از اراضی اشغالی را ممنوع می‌داند و صراحتاً بر غیرقانونی بودن مجبور ساختن این افراد به اعلام وفاداری به دولت اشغالگر تاکید دارد.

لورنس در بیانیه‌ای عنوان کرد که اخراج افراد مورد حمایت از سرزمین‌های اشغال شده، نقض صریح کنوانسیون چهارم ژنو و جنایت جنگی است.

مسئولان رژیم صهیونیستی روز گذشته با لغو اقامت صلاح حموری حقوقدان فلسطینی، او را به فرانسه تبعید کردند. حموری بدون هیچ اتهامی و بدون محاکمه، به مدت بیش از ۹ ماه در بازداشت بود. وی در سوم مارس سال جاری میلادی برای سه ماه بازداشت شد که این بازداشت سه بار تمدید شد.

رژیم صهیونیستی، حموری را به عضویت در جبهه مردمی آزادی فلسطین متهم و وی را تهدیدی برای امنیت خود اعلام کرده است، وی در مدت بازداشت از دیدار با همسر و فرزندان خود محروم بوده است.

حموری که متولد شرق بیت المقدس است تابعیت فرانسه دارد و همسر و فرزندانش در این کشور زندگی می‌کنند، وی از حقوقدانان فعال در زمینه حمایت از حقوق زندانیان فلسطینی است و با سازمان حقوق بشری آدامیر در این زمینه همکاری دارد.

حموری در سال ۲۰۰۵ نیز به اتهام تلاش برای ترور یکی از رهبران معنوی صهیونیست‌های ارتدکس افراطی بازداشت شده بود. وی در سال ۲۰۱۱ در یک تبادل زندانیان بین حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا