ایران و جهان

روسیه: دولت آلمان بدنبال بهانه تراشی برای شکست های خود است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتقاد از صدراعظم آلمان اعلام کرد که «اولاف شولتز» در تلاش است تا برای شکست‌های خود بهانه‌ای بیابد.

مسکو این واکنش را در پاسخ به سخنرانی شولتز در اوایل این هفته اعلام کرد که در آن صدراعظم آلمان از سیاست خارجی روسیه انتقاد کرده بود. در جلسه کمیته شرقی برای تجارت آلمان (OA)، شولتز ادعا کرده بود که دولت روسیه به فرصتی برای از سرگیری همکاری‌های اقتصادی نیاز دارد، چون مسکو در اوکراین شکست خورده است. صدراعظم آلمان همچنین رئیس جمهور روسیه را به تلاش برای بازسازی امپراتوری روسیه متهم کرد و افزود که مسکو نباید در اوکراین پیروز شود و پیروز هم نخواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات صدراعظم آلمان گفت که مسکو هرگز از برلین چیزی نخواهد خواست و سیاستمداران آلمانی باید این را یک بار برای همیشه درک کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه اعلام شده است که شولز در تلاش است تا دولت آلمان و خود را به دلیل شکست‌های سیاست‌گذاری و مشکلات اقتصادی فزاینده توجیه کند، اما باید اجازه داد اولاف شولز خودش مسئولیت ضرر به منافع کشورش را برعهده گیرد.

روابط روسیه و آلمان فضای بسیار پرتنشی را تحت تأثیر جنگ اوکراین تجربه می‌کند و ماه گذشته نیز «گزا آندریاس فون گیرم»، سفیر آلمان در روسیه در مراسمی به مناسبت روز وحدت آلمان اعلام کرد که روابط بین برلین و مسکو به پایین‌ترین حد خود رسیده است و هیچ نقطه امید و روزنه‌ای هم در شرایط فعلی وجود ندارد.

سفیر آلمان با اشاره به اینکه رهبری روسیه؛ آلمان و همه شرکای نزدیک ما را کشورهای غیردوست خطاب کرده است، همچنین به موضع برلین درباره جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت که آلمان برای آزادی همه مناطق اوکراین مصمم به حمایت از کی یف است.

فون گیرم همچنین افزود: در حال حاضر فعالیت دیپلمات‌های آلمانی در روسیه در راستای دستیابی به هدفی است که روز وحدت آلمان نماد آن است و آن تقویت صلح و آزادی است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا