ایران و جهان

روایتی از حضور دوماهه میرباقری در ارمنستان/«سلمان» در چه حال است؟

به گزارش خبرنگار مهر، سریال «سلمان فارسی» پروژه الف‌ویژه داوود میرباقری که در چند ماه اخیر در شاهرود در حال تصویربرداری بود و پیمان جبلی رئیس صداوسیما هم به پشت صحنه آن رفته بود، این روزها در ارمنستان در حال تصویربرداری است و میرباقری به همراه عوامل اصلی این سریال، صحنه‌هایی از آن را در این کشور ضبط می‌کند.

گئورگ آساتوریان رئیس کرسی ایران‌شناسی دانشگاه ایروان و مترجم ارمنی شاهنامه درباره حضور داوود میرباقری در ارمنستان به خبرنگار مهر بیان کرد: حضور داوود میرباقری و عوامل سریال سلمان فارسی در ارمنستان فرصت فرهنگی کم‌نظیری برای ارتقا سطح روابط هنری دو کشور ایران و ارمنستان است.

این نویسنده ایرانی‌تبار و مترجم نامدار که ریاست کرسی ایران‌شناسی دانشگاه ایروان را برعهده دارد و کتاب‌های زیادی را از فارسی به ارمنی ترجمه کرده با اشاره به اینکه حدود دو ماه در کنار میرباقری در لوکیشن‌های تاریخی ارمنستان حضور داشته با تمجید از نگاه هنری و سینمایی این کارگردان نامدار ایران گفت: آقای میرباقری با دقت و نکته‌سنجی فراوانی در حال فیلمبرداری از کلیساها و فضاهای بکر ارمنستان است و این حضور را باید مغتنم دانست.

روایتی از حضور دوماهه میرباقری در ارمنستان/«سلمان» در چه حال است؟

آساتوریان ۶۷ ساله که سابقه سال‌ها فعالیت روزنامه‌نگاری و نویسندگی داشته و در ارمنستان چهره فرهنگی شناخته شده‌ای است عنوان کرد: در این مدت که به عنوان همکار و تسهیل‌گر امور ساخت سریال در کنار آقای میرباقری و گروهشان هستم فضای آرام و صمیمانه‌ای یافتم که کار برایشان حرفه‌ای و جدی است.

روایتی از حضور دوماهه میرباقری در ارمنستان/«سلمان» در چه حال است؟

وی که سال‌ها در رادیو و تلویزیون ارمنستان فعالیت کرده با تمجید از سطح ساخت بالای سریال سلمان فارسی و برنامه‌ریزی و تولید دقیق آن، گفت: ساخت این سریال نمایش اوج توانایی نمایشی و تلویزیونی ایران است.

آخرین سکانس‌های فصل بیزانس سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری هم اکنون در ارمنستان در حال فیلمبرداری است. با پایان این بخش از فیلمبرداری که از دو ماه پیش آغاز شده و تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت، فیلمبرداری ادامه سریال در ایران از سر گرفته خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا