اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

جشنواره صنایع‌دستی بسیج در خوزستان برپا شد

 

 

 

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز -سرهنگ حسین زمانی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به آغاز فعالیت جشنواره صنایع‌دستی بسیج در خوزستان گفت: این جشنواره با هدف معرفی کارآفرینان صنایع دستی و تولیدات بومی و محلی استان کار خود را از ۵ آذر در بازاچه دائمی صنایع دستی در اهواز آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سطح کشور با تعامل ایجاد شده بین سازمان هنرمندان بسیج کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده است، ادامه داد: در راستای این تعامل، این رویداد فرهنگی هنری در آخرین روز از هفته بسیج در استان آغاز شد. معرفی هنرمندان استان به یکدیگر، جذب و شناسایی فعالان حوزه صنایع دستی و تولیدات بومی، ارتقای جایگاه صنایع دستی و بسترسازی برای عرضه و فروش این آثار از دیگر اهداف این جشنواره هستند.

سرهنگ زمانی گفت: در این جشنواره آثار مختلف در رشته‌هایی چون آبگینه، نساجی، بافته داری و غیر داری، پوشاک و دیگر تولیدات بومی ارزیابی می‌شوند و آثار منتخب به جشنواره کشوری راه پیدا می‌کنند.

گفتنی است، جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج در خوزستان تا نهم آذرماه در ساعات ۱۷ تا ۲۱ در محل بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز (شهیدکجباف) پذیرای عموم بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنر و صنایع‌دستی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا