ایران و جهان

توطئه‌های جدید جبهه استکبار با همکاری کشورهای همسو خنثی می‌شود


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه ظرفیت‌های فراوان ایران و کشورهای منطقه آمریکای لاتین را بستر مناسبی برای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای امریکایی لاتین از جمله نیکاراگوئه دانست.

رئیس جمهور با اشاره به روابط خوب دو جانبه ایران و نیکاراگوئه و همکاری‌های مثبت و سازنده دو کشور در نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، مقاومت در برابر دشمنی‌ها و فشارهای استکبار بویژه آمریکا را از عوامل تعمیق روابط و همکاری‌های دو کشور دانست.

رئیسی با تقبیح سوءاستفاده آمریکا و غرب از ابزارهایی نظیر حقوق بشر علیه کشورهای مستقل و مقاوم، از شکست محاسباتی آمریکا در طراحی‌های جدید علیه کشورها و ملت‌های مبارز و مقاوم گفت و تصریح کرد که گسترش همکاری بین کشورهای همسو یکی از راه‌های خنثی کردن فشار جبهه استکبار است.

در این دیدار «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز با اشاره به اقتدار و مقاومت درس‌آموز ایران در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکا از اهمیت تدوین و اجرای سند جامع همکاری‌های اقتصادی و تجاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت و بر تسریع و تقویت گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا