ایران و جهان

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران


به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چند ایرانی به بهانه واهی نقض حقوق بشر خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر کنترل دارایی های وزارت خارجه آمریکا (OFAC) در این خصوص آمده است که مسئولین ایرانی مذکور به بهانه نقض حقوق بشر در ارتباط با اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران هدف تحریم های یکجانبه این کشور قرار گرفته اند!

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌ داری آمریکا، ۵ مقام نظامی و یک شرکت در ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هدف تحریم‌ های یکجانبه امروز واشنگتن قرار گرفته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه نام ۵ مقام ایرانی که در فهرست تحریم‌ های امروز قرار گرفته اند را این چنین رسانه ای کرد:

محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور،

مسلم معین رئیس قرارگاه فضای مجازی بسیج،

حسین معروفی معاون هماهنگ کننده بسیج،

حسن حسن‌ زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در تهران،

سید صادق حسینی فرمانده سپاه در کردستان.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزارت خزانه داری آمریکا شرکت «ایمن صنعت زمان فرا» را به بهانه فعالیت در تهیه و تأمین وسایل ضد شورش تحریم کرده است.

بیانیه مذکور مدعی شد که تحریم‌ های امروز به بهانه اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران وضع شده است.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا