ایران و جهان

اوکراین برای انفجار تاسیسات آمونیاک در اودسا طرح ریزی کرده است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع نظامی-دیپلماتیک از طراحی اوکراین برای انفجار تأسیسات نگهداری آمونیاک در اودسا و متهم کردن ارتش روسیه به این اقدام خبر داد.

بر اساس این گزارش، این منبع گفت: طبق اطلاعاتی که از مجاری متعدد تأیید شده، رژیم کی یف برای دست زدن یک اقدام تحریک آمیز بزرگ با هدف مانع تراشی برابر ابتکار سازمان ملل متحد برای ازسرگیری عبور آمونیاک از خط لوله تولیاتی (روسیه) – اودسا (اوکراین) زمینه چینی می‌کند.

وی همچنین افزود که این اقدام تحریک آمیز قرار است توسط سرویس‌های ویژه انگلیس که در اودسا مستقر هستند، انجام شود و اعضای شرکت نظامی خصوصی کانادایی با نام گارد ورلد هم که طبق قرارداد با سازمان بنادر اوکراین، مسئولیت تأمین امنیت زیرساخت‌های بندری در منطقه اودسا را برعهده دارند در اجرای آن مشارکت دارند.

منبع مذکور گفت: هدف اصلی این اقدام تحریک آمیز همانند آنچه در تخریب خط لوله گاز نورداستریم ۱ و نورداستریم ۲ روی داد، محروم کردن روسیه از صادرات آمونیاک لازم به مناطق مختلف جهان جهت تولید کودهای نیتروژنی است.

این منبع افزود: تخریب تأسیسات انبار و نگهداری آمونیاک در اودسا موجب افزایش بیشتر قیمت آن در بازارهای جهانی خواهد شد و این امر افزایش سود محموله‌های آمونیاک صادراتی آمریکا و انگلیس به اروپا و کشورهای در حال توسعه را به همراه خواهد داشت.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا