ایران و جهان

ادعاهای وزیر خارجه عربستان درباره برنامه هسته ای ایران


به گزارش خبرگزایر مهر به نقل الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان طی اظهاراتی درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تضمین امنیت خود تلاش خواهند کرد.

وی در ادامه ادعاهایش افزود: اگر به توافق هسته‌ای دست نیابیم، وارد مرحله بسیار خطرناک و پیچیده‌ای می‌شویم که باید از آن دوری کنیم، البته رسیدن به توافق به منزله این نیست که تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش نخواهد کرد!

وزیر خارجه عربستان همچنین به مسئله همکاری با چین اشاره کرده و گفت: گفتگو با چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان مسئله بسیار مهمی است.

فیصل بن فرحان درباره نفت نیز گفت: عربستان به تلاش خود برای ثبات در بازار نفت از طریق گفتگو با همه شرکا ادامه خواهد داد، البته اکنون قیمت نفت منصفانه است و با ثبات است و ما به آمریکا نیز توضیح داده ایم که قیمت باید برای تولید کننده و مصرف کننده منصفانه باشد.

وی درباره روابط عربستان و روسیه نیز اعلام کرد: روابط میان ریاض و مسکو خوب است و باید این روابط مبتنی بر گفتگو باشد و همین مسئله به میانجیگری ریاض در توافق مبادله اسرا کمک کرد.

فرحان درباره بحران خاورمیانه نیز گفت: عربستان به تلاش برای تشکیل کشور مستقل فلسطین نیز ادامه خواهد داد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا